Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Customer Communication Management – Løsninger

Ricohs Customer Communication Management er udviklet til at hjælpe finansvirksomheder med at strømline deres kundekommunikation.

Vi tilbyder en række automatiserede løsninger, der gør det enkelt at tilpasse, validere, optimere og arkivere kundekorrespondance. Løsningerne dækker alt fra formatering til udskrivning og postering og kan for eksempel anvendes til e-mailmarkedsføring, postomdelte breve og velkomstpakker.

Vi leverer værktøjerne, der giver dine kunder mulighed for at angive deres præferencer, så de kan modtage personlig post i deres foretrukne formater. Dette vil skabe større kundetilfredshed – og i takt med at flere kunder går over til digital kommunikation, vil organisationen opnå større driftsmæssig effektivitet og øgede besparelser.

Kommunikationshistorikken dokumenteres og er fuldt kontrollerbar, hvilket sikrer, at virksomheden opfylder de lovmæssige krav.

Vigtigste funktioner og fordele

Customer Communication Management giver finansvirksomheder mulighed for at kombinere en strømlinet infrastruktur for proceshåndtering med et fornyet fokus på kunden. Samtidig gør en fuldt dokumenteret og kontrollerbar arbejdsgang det nemt at foretage rapportering, og der er hurtig adgang til de oplysninger, som er påkrævede i henhold til lovgivningen for sektoren.

Ricohs CCM-tjeneste giver finansielle institutioner mulighed for at:

  • Levere kundecentreret kommunikation, der forbedrer kundetilfredsheden og kundefastholdelsen
  • Strømline processer med henblik på en mere effektiv forretning
  • Spare materialer og udgifter til personale ved at automatisere nøgleprocesser
  • Oprette en kontrollerbar kommunikationsstruktur, der opfylder lovkrav

Kundecase

Ricohs CCM-løsninger har strømlinet denne banks produktionsprocesser

Kundekommunikationen, herunder kontoudskrifter og kontodokumentation, udgør en central del af enhver finansvirksomheds kunderelationer. Ricohs kunde er en af verdens mest succesrige detailbanker, med aktiver til en værdi af over 1 billion euro og næsten 100 millioner kunder på verdensplan. Banken ønskede at forbedre integriteten af deres kundekommunikation, samtidig med at proceseffektiviteten blev forbedret og omkostningerne reduceret.

Efter en gennemgang af bankens produktionsprint identificerede Ricoh en række ineffektive processer, hvoraf den væsentligste var, at der blev anvendt forskellige styringssystemer til dokumentproduktionen på de forskellige lokationer. Som følge af Ricohs detaljerede analyse og rådgivning er bankens dokument- og printprocesser nu transformeret.

Ricohs innovative løsninger har effektiviseret de mange typer interne printopgaver, strømlinet arbejdsgangene og øget fleksibiliteten. Multikanalindhold er optimeret og kan lagres digitalt eller udskrives fra den mest velegnede enhed.

Udskrifter sorteres således, at der opnås portorabatter. Den forbedrede effektivet har desuden gjorde det muligt for banken at lukke et produktionscenter og herved reducere udgifterne betydeligt.

Integriteten af bankens kundekommunikation er forbedret, hvilket har skabt større tillid og dermed forbedret kundetilfredsheden. Et lukket kredsløb med rapportering på side- og dokumentniveau sikrer, at kunderne modtager korrekte oplysninger, der udelukkende har relevans for netop deres konto. Detaljeret rapportering har også hjulpet banken med at optimere dokumentproduktionen. Ved at bruge automatiseret postsortering og dermed udnytte lavere portosatser er omkostningerne blevet reduceret yderligere.



Relaterede cases

  • Leading Retail Bank

    Leading Retail Bank

    Ricoh's print management solution streamlines document workflows and improves customer communications for retail bank.

Relaterede tjenester