Customer Communication Management - Outsourcing
Ricohs Customer Communication Management anvender personlige marketingkampagner til gradvist at flytte detailbankkunder fra papirbaserede til elektroniske kommunikationskanaler. Med denne overflytning kan omkostningerne reduceres og kundeplejen optimeres, så det bliver lettere at fastholde eksisterende kunder og skaffe nye.
I første fase af vores outsourcing-tjeneste overtager Ricoh ansvaret for hele jeres papirbaserede output. Vi leverer teknologiløsninger til målrettede og personlige kampagner, som har til formål at eliminere ineffektiv papirbaseret kommunikation og skifte til sikre elektroniske kanaler.
Kunderne får mulighed for at angive deres præferencer, så de kan modtage post i deres foretrukne formater. Dette vil skabe større kundetilfredshed – og i takt med at flere kunder går over til digital kommunikation, vil organisationen opnå større effektivitet og øgede besparelser.
- Funktioner og fordele
-
Kunder, der vælger digital kommunikation, vil have adgang til deres finansielle oplysninger døgnet rundt via Ricohs Level 3-sikrede sky. Den øgede sikkerhed er med til at begrænse forretningsrisici, og ved at implementere en personlig digital kommunikationsstrategi vil virksomheden opleve omkostnings- og effektivitetsbesparelser, mens kunderne får glæde af et højere serviceniveau.
Ricohs Customer Communication Management-kunder oplever:
- Øget kundetilfredshed
- Reducerede udgifter til kundeerhvervelse, introduktion og servicering
- Robust, fejlfri datastyring
- Bedre mulighed for at opfylde miljøpolitikker som følge af reducerede affaldsmængder
- Nemmere informationsadgang og fuldt revisionsspor
- Øget intern effektivitet, da medarbejderne får tid til at udføre vigtigere opgaver
- Kundecase
-
Større kundetilfredshed og betydelige omkostningsbesparelser
Dokumenter er forsikringsbranchens livsnerve. Ethvert dokument lige fra reklamebreve til ansøgningsskemaer, policer, fakturaer og ansøgningsformularer, har juridiske konsekvenser. Ricohs kunde, et Fortune Global 500-forsikringsselskab, ønskede at outsource nogle af sine dokumenttunge forretningsprocesser.
En detaljeret konsulentundersøgelse fastslog, at der var behov for en strategi i to faser. I den første fase leverede Ricoh en såkaldt "lift and shift"-løsning, der overflødiggjorde forsikringsselskabets brug af interne tjenester ved at flytte produktionen til Ricohs dokumentcenter. I den anden fase optimerede Ricoh dokumentprocesserne og tilføjede ekstra tjenester.
Ricoh behandler mere end 60 millioner dokumenter om året for forsikringsselskabet, og de transformerede dokumentprocesser har forbedret kundeserviceniveauet og reduceret omkostningerne. Produktionshastigheden er også forbedret som følge af automatiseringen, og introduktionen af lukkede processer har både elimineret fejl og skabt fuld sporbarhed på sideniveau.
End-to-end-serviceintegration giver reelle forretningsmæssige fordele. De forretningsmæssige risici er reduceret, og kunderne modtager nu en bedre service. Ricohs support har desuden skabt større fleksibilitet i virksomheden, for med Ricohs kompetente administration af missionskritiske dokumentprocesser kan forsikringsselskabet fokusere på sine interne ressourcer til strategisk udvikling.