Ricoh eService
Ricoh eService

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du klikker på linket for en kategori, får du vist alle de relevante spørgsmål og svar.

Bestilling af forbrugsstoffer

Kan jeg ændre leveringsadressen, når jeg bestiller forbrugsstoffer?

Standardadressen for levering af forbrugsstoffer er den kontoadresse, vi har registreret for maskinen. Leveringsadressen kan ændres, og i det tilfælde vil den blive gemt i eService som den nye leveringsadresse for denne maskine.  Hvis du ændrer leveringsadressen og senere anmoder om en adresseændring for maskinen under "Mine produkter" eller i forbindelse med en serviceanmodning, vil leveringsadressen ikke blive opdateret.

Hvordan bestiller jeg forbrugsstoffer?

Log ind på eService, og klik på "Bestil forbrugsstoffer" på startsiden. I listen over registrerede produkter skal du vælge det produkt, du vil bestille forbrugsstoffer til, og derefter følge meddelelserne på skærmen. Bekræftelsesnummeret for ordren vil blive vist. Bemærk, at når først ordren er afgivet, er det generelt ikke muligt at annullere eller ændre den.

Hvordan kan jeg følge min ordre?

Log ind på eService, og klik på "Mine produkter" på startsiden. I listen "Vælg produkt" skal du vælge det produkt, du bestilte forbrugsstoffer til, og  klikke på serienummeret. Gå derefter til emnefeltet "Bestilling af forbrugsstoffer". Klik på linket "Følg ordre" for det relevante ordrenummer for at få vist status for ordren på fragtselskabets hjemmeside.  
 
Bemærk, at det først er muligt at følge ordren, når varen er blevet afsendt.

Tælleraflæsning

Hvordan sender jeg en tælleraflæsningsfil ved brug af 'Upload fil'?

Hvis denne funktion er aktiveret for dit land, skal du også være registreret som bruger på eService-portalen for at uploade en fil med flere tælleraflæsninger. Brug af 'Upload fil'-funktionen kræver desuden, at du allerede har valgt at modtage påmindelse via e-mail for aflæsning af maskinen. Klik på linket i den mail, du har modtaget, eller klik på linket 'Massetælleraflæsning' på startsiden i eService. Fortsæt derefter ved at følge instruktionerne under de enkelte trin. 

Hvordan aflæser jeg min tæller?

Du kan få oplysninger om proceduren for aflæsning af tællere ved at besøge https://ricoh-kb-en.custhelp.com og vælge en model. Angiv derefter 'Meter Readings' i søgefeltet, og tryk på linket "How to display or print the counter".  Hvis du stadig har problemer med at finde tællerne på din maskine, kan du få yderligere oplysninger ved at vælge "Kontakt os" og sende en e-mail til din lokale supportafdeling.

Hvordan sender jeg en tælleraflæsning?

Log ind på eService, og klik på "Tælleraflæsning" på startsiden. Du kan vælge alle produkter på listen ved at afkrydse "Vælg" til venstre i menulinjen, eller du kan vælge et bestemt produkt ved først at fremhæve poduktets serienummer og derefter klikke på "Vælg". Klik derefter på "Vælg produkt", og følg de forskellige navigationstrin på skærmen.

Min konto

Hvordan ændrer jeg mine kontooplysninger eller præferencer for bekræftelse via e-mail?

For at ændre dine kontooplysninger skal du logge ind på eService og klikke på "Min konto" øverst på siden. Klik på knappen "Redigér min konto", opdatér din e-mailadresse og andre oplysninger efter behov, og klik så på knappen "Opdatér".

Kan jeg ændre "Titel" og "Navn" i "Min konto"?

Ja, det er muligt at skifte titel og navn pga. officiel navneændring eller i tilfælde af stavefejl. Funktionen bør dog ikke benyttes til andet.

Brugeroplysninger

Hvorfor kan jeg ikke logge på?

Hvis enten dit bruger-ID eller password er indtastet forkert, kan du ikke logge ind på eService-portalen. Bemærk, at der skelnes mellem store og små bogstaver for passwords.

Hvordan ændrer jeg mit password?

For at ændre dit password skal du logge ind på eService og klikke på "Min konto" øverst på siden. Klik derefter på "Skift password". Her skal du indtaste både dit nuværende og dit nye password og derefter klikke på "Opdatér". En skærm med en bekræftelse af det nye password vil derefter blive vist.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer mit password?

Hvis du har glemt dit password, skal du klikke på linket "Glemt password" på eService-websiden. Angiv dit bruger-ID, og besvar derefter de to sikkerhedsspørgsmål.  
 
Hvis sikkerhedsspørgsmålene besvares korrekt, vil et nyt password blive sendt via e-mail til din registrerede e-mailadresse.   
 
Når du har logget på eService, kan du ændre dit password under "Min profil".

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer mit bruger-ID?

Hvis du har glemt dit bruger-ID, skal du klikke på linket "Glemt bruger-ID" på eService-websiden. Du vil blive bedt om at indtaste fornavn, efternavn og din registrerede e-mailadresse.  Hvis disse oplysninger angives korrekt, vil dit bruger-ID blive sendt via e-mail til din registrerede e-mailadresse.

Serviceanmodning

Hvordan annullerer jeg en serviceanmodning?

For at annullere en serviceanmodning bedes du ringe til vores kundeservice på det angivne telefonnummer for dit land: 
Ricoh Austria: +43 (0) 5 74 264 6000 
Ricoh Belgium: +32 (0)2 5582600 
Ricoh Denmark: +45 43 66 69 40 
Ricoh Finland: 0203 83888 
Ricoh France: 0 892 012012  
Ricoh Germany: +49 (0) 511 6742 4000  
Ricoh Hungary: +36 23 806 800 
Ricoh Ireland: 1890202900 
Ricoh Italy: 848000994 - 8 
Ricoh Luxembourg: 335887 
Ricoh Netherlands: +31 (0)73 645 1333 
Ricoh Norway: +47 22587800 
Ricoh Poland: 801 399 007 
Ricoh Portugal: 808203002 
Ricoh South Africa: 27117235444 
Ricoh Spain: 902.700.000 
Ricoh Sweden: 020-734734 
Ricoh Switzerland: 0844 802 002 
Ricoh United Kingdom: 0330 123 0311 
Ricoh Turkey: +90 212 370 96 00

Kan jeg ændre serviceadressen under oprettelsen af en serviceanmodning?

Det er muligt at ændre serviceadressen, når du opretter en serviceanmodning. Du kan vælge om ændringen skal være permanent, eller om den er midlertidig og kun gælder for den aktuelle serviceanmodning.  Hvis du markerer adresseændringen som permanent, vil adressen blive anvendt til denne serviceanmodning, og Ricoh modtager besked om ændringen. Anmodninger om permanent adresseændring skal godkendes af Ricoh. Efter godkendelse vil installationsadressen, der vises som standard ved serviceanmodninger i eService, blive permanent opdateret. Hvis der er andre enheder tilknyttet kontoen/stedet, vil adressen blive ændret for dem alle.

Hvordan sender jeg en serviceanmodning?

Log ind på eService, og klik på "Serviceanmodning" på startsiden. I listen over registrerede produkter skal du vælge det produkt, du vil anmode om service for, og derefter følge meddelelserne på skærmen. I denne del af fasen er der også mulighed for at få løst problemet ved at benytte hyperlinket til "Vidensbase".

Kan jeg opdatere en serviceanmodning, efter den er blevet indsendt?

Ja, det er muligt at opdatere en åben serviceanmodning, hvis en tekniker ikke allerede er rekvireret.  
 
Hvis du prøver at oprette en ny serviceanmodning for et produkt, der allerede er oprettet en serviceanmodning for, vil nummeret på den eksisterende anmodning bive vist som et link i en meddelelse.  
 
Klik på linket. Hvis den eksisterende serviceanmodning kan opdateres, vises knappen "Opdatér", så du kan tilføje mere tekst. Din opdatering vil derefter blive sendt til Ricoh.

Hvordan kan jeg se status for min serviceanmodning?

Log ind på eService, og klik på "Mine produkter" på startsiden. I listen "Vælg produkt" skal du vælge det produkt, som serviceanmodningen blev oprettet for, klikke på serienummeret og derefter gå til emnefeltet "Serviceanmodninger".  Hvis du ruller ned til den ønskede serviceanmodning, kan du se alle de hidtige aktiviteter for anmodningen samt den nuværende status. For servicetilkald kan status omfatte: 
"Skal planlægges" - Anmodningen er blevet registreret og skal tildeles en tekniker. 
"Dispatched" - En tekniker er tildelt.   
"Transport" - En tekniker er på vej. 
"On-site" - En tekniker er ankommet til stedet.

Produktregistrering

Hvordan registrerer jeg flere produkter for den samme adresse?

Du kan registrere flere maskiner, som er placeret på samme adresse, ved at registrere et produkt og derefter følge vejledningen for at tilføje flere maskiner, som endnu ikke er registreret til din konto. Som standard vil alle identificerede serienumre blive valgt, men du kan afmarkere de produkter, du ikke ønsker at registrere endnu.  
 
Dine præferencer for alternativ e-mailadresse og for påmindelse om tælleraflæsning vil være de samme som for den første maskine, du registrerer. Du kan redigere præferencer for enhederne på listen samt angive personlige kaldenavne for produkterne. Alternativt kan du ændre præferencer senere under "Mine produkter".   
 
Tilføjelsen af nye maskiner til adressen skal igennem vores godkendelsesproces og vil normalt blive registreret til din eService-konto inden for to arbejdsdage.

Hvad er formålet med et "kaldenavn"?

Når du har registreret et produkt, har du mulighed for at give produktet et "kaldenavn". Dette kan være et navn efter eget valg, som gør det lettere for dig at identificere dit produkt.

Hvordan registrerer jeg nye produkter?

Du skal både bruge produktets serienummer og postnummeret for det sted, hvor produktet befinder sig.  Serienummeret er angivet på et mærkat på forsiden af maskinen.  
 
Når du har logget ind på eService, skal du klikke på "Registrér en ny maskine" på hovedsiden og følge meddelelserne på skærmen. Hvis enten serienummer eller postnummer indtastes forkert, kan du ikke fortsætte, og du vil blive bedt om at kontakte din lokale supportafdeling via den rette kanal for yderligere information.

Hvordan registrerer jeg flere produkter?

Hvis du har 10 eller flere produkter, som skal registreres på eService-portalen, skal du sende en e-mail til supportafdelingen i dit land. Angiv det bruger-ID (loginnavn), som produkterne skal registreres til, samt enten dit kontonummer eller et en liste med serienumre. E-mailadresserne til supportafdelingerne er angivet nedenfor:  
Ricoh Austria: kundendienst@ricoh.at 
Ricoh Belgium: eservices@ricoh.be 
Ricoh Denmark: servicekald@ricoh.dk 
Ricoh Finland: service@ricoh.fi 
Ricoh France: demande.internet@ricoh.fr 
Ricoh Germany: eService@service.ricoh.de 
Ricoh Hungary: szerviz@ricoh.hu 
Ricoh Ireland: eservice@ricoh.ie 
Ricoh Italy: supporto.eservice@ricoh.it 
Ricoh Luxembourg: support@ricoh.lu 
Ricoh Netherlands: customer.control@ricoh.nl 
Ricoh Norway: kundesenter@ricoh.no 
Ricoh Poland: service@ricoh.pl 
Ricoh Portugal: eservice@ricoh.pt 
Ricoh South Africa: eservice@ricoh.co.za 
Ricoh Spain: cac@ricoh.es 
Ricoh Sweden: kundservice@ricoh.se 
Ricoh Switzerland: servicedesk_eservice@ricoh.ch
Ricoh United Kingdom: eservice@ricoh.co.uk 
Ricoh Turkey: servis@ricoh.com.tr

Quick Search

Hvordan bruger jeg Quick Search?

Valget "Quick Search" på eService-portalen kan kun anvendes, når du er logget ind. Du har tre søgemuligheder:  
  1. Serienummer: Indtast det fulde serienummer for produktet, og klik på "Søg". Serienummeret skal allerede være registreret til din konto i eService. Du vil blive videreført til siden "Mine produkter", hvor du kan se dine tidligere serviceanmodninger, bestillinger af forbrugsstoffer, tælleraflæsninger og ligeledes foretage nye anmodninger, bestillinger og aflæsninger for det valgte serienummer.  
  2. Serviceanmodning: Vælg "Serviceanmodning" i rullemenuen, indtast det fulde nummer, og klik på "Søg". Du kan kun søge efter serviceanmodninger, som tilhører et serienummer, der allerede er registreret under din konto i eService. Oplysninger om serviceanmodningen vil derefter blive vist, så du kan oprette en ny serviceanmodning.  
  3. Forbrugsstoffer: Vælg "Bestil forbrugsstoffer" i rullemenuen, indtast det fulde ordrenummer, og klik på "Søg". Du kan kun søge efter ordrenumre, som tilhører et serienummer, der allerede er registreret under din konto i eService. Bestillingsoplysningerne vil derefter blive vist, så du kan oprette en ny ordre.

Mine produkter

Hvordan fjerner/sletter jeg et produkt, der er registreret til mig?

Du kan fjerne et eller flere produkter fra din profil ved at vælge "Slet produkt(er)" under "Mine produkter" og klikke på afkrydsningsfeltet for det element, du vil slette. Du kan vælge alle produkter, der er synlige på den aktuelle side. Bemærk dog, at hvis du har registreret mere end 10 produkter og også vil fravælge produkter på andre sider, skal du navigere til de pågældende sider for at markere dem.  Når produktet er slettet, vil produktet og dets historik ikke længere være synlige på din profil, og du vil ikke længere modtage påmindelser om tælleraflæsninger for dette produkt.   
 
Sletning af en maskine fra din eService-konto betyder dog ikke, at produktet slettes fra en kontrakt eller faktura.   

Hvordan kan jeg ændre adresse for en maskine?

 
Det er muligt at få ændret adressen for maskinens placering. Du vil blive bedt om at angive årsagen til ændringen, og når anmodningen er afsendt, skal den bekræftes af Ricoh. Når dette er sket, vil adressen i eService blive permanent opdateret. Hvis der er andre enheder tilknyttet kontoen/stedet, vil adressen blive ændret for dem alle.