Ofte stillede spørgsmål
Hvis du klikker på linket for en kategori, får du vist alle de relevante spørgsmål og svar.
-
Bestilling af forbrugsstoffer
-
Tælleraflæsning
-
Min konto
-
Brugeroplysninger
-
Serviceanmodning
-
Produktregistrering
-
Quick Search
-
Mine produkter
Bestilling af forbrugsstoffer
Kan jeg ændre leveringsadressen, når jeg bestiller forbrugsstoffer?
Hvordan bestiller jeg forbrugsstoffer?
Log ind på eService, og klik på "Bestil forbrugsstoffer" på startsiden. I listen over registrerede produkter skal du vælge det produkt, du vil bestille forbrugsstoffer til, og derefter følge meddelelserne på skærmen. Bekræftelsesnummeret for ordren vil blive vist. Bemærk, at når først ordren er afgivet, er det generelt ikke muligt at annullere eller ændre den.
Hvordan kan jeg følge min ordre?
Tælleraflæsning
Hvordan sender jeg en tælleraflæsningsfil ved brug af 'Upload fil'?
Hvis denne funktion er aktiveret for dit land, skal du også være registreret som bruger på eService-portalen for at uploade en fil med flere tælleraflæsninger. Brug af 'Upload fil'-funktionen kræver desuden, at du allerede har valgt at modtage påmindelse via e-mail for aflæsning af maskinen. Klik på linket i den mail, du har modtaget, eller klik på linket 'Massetælleraflæsning' på startsiden i eService. Fortsæt derefter ved at følge instruktionerne under de enkelte trin.
Hvordan aflæser jeg min tæller?
Du kan få oplysninger om proceduren for aflæsning af tællere ved at besøge https://ricoh-kb-en.custhelp.com og vælge en model. Angiv derefter 'Meter Readings' i søgefeltet, og tryk på linket "How to display or print the counter". Hvis du stadig har problemer med at finde tællerne på din maskine, kan du få yderligere oplysninger ved at vælge "Kontakt os" og sende en e-mail til din lokale supportafdeling.
Hvordan sender jeg en tælleraflæsning?
Log ind på eService, og klik på "Tælleraflæsning" på startsiden. Du kan vælge alle produkter på listen ved at afkrydse "Vælg" til venstre i menulinjen, eller du kan vælge et bestemt produkt ved først at fremhæve poduktets serienummer og derefter klikke på "Vælg". Klik derefter på "Vælg produkt", og følg de forskellige navigationstrin på skærmen.
Min konto
Hvordan ændrer jeg mine kontooplysninger eller præferencer for bekræftelse via e-mail?
For at ændre dine kontooplysninger skal du logge ind på eService og klikke på "Min konto" øverst på siden. Klik på knappen "Redigér min konto", opdatér din e-mailadresse og andre oplysninger efter behov, og klik så på knappen "Opdatér".
Kan jeg ændre "Titel" og "Navn" i "Min konto"?
Ja, det er muligt at skifte titel og navn pga. officiel navneændring eller i tilfælde af stavefejl. Funktionen bør dog ikke benyttes til andet.
Brugeroplysninger
Hvorfor kan jeg ikke logge på?
Hvis enten dit bruger-ID eller password er indtastet forkert, kan du ikke logge ind på eService-portalen. Bemærk, at der skelnes mellem store og små bogstaver for passwords.
Hvordan ændrer jeg mit password?
For at ændre dit password skal du logge ind på eService og klikke på "Min konto" øverst på siden. Klik derefter på "Skift password". Her skal du indtaste både dit nuværende og dit nye password og derefter klikke på "Opdatér". En skærm med en bekræftelse af det nye password vil derefter blive vist.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer mit password?
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer mit bruger-ID?
Serviceanmodning
Hvordan annullerer jeg en serviceanmodning?
Kan jeg ændre serviceadressen under oprettelsen af en serviceanmodning?
Hvordan sender jeg en serviceanmodning?
Kan jeg opdatere en serviceanmodning, efter den er blevet indsendt?
Hvordan kan jeg se status for min serviceanmodning?
Produktregistrering
Hvordan registrerer jeg flere produkter for den samme adresse?
Hvad er formålet med et "kaldenavn"?
Hvordan registrerer jeg nye produkter?
Hvordan registrerer jeg flere produkter?
Quick Search
Hvordan bruger jeg Quick Search?
- Serienummer: Indtast det fulde serienummer for produktet, og klik på "Søg". Serienummeret skal allerede være registreret til din konto i eService. Du vil blive videreført til siden "Mine produkter", hvor du kan se dine tidligere serviceanmodninger, bestillinger af forbrugsstoffer, tælleraflæsninger og ligeledes foretage nye anmodninger, bestillinger og aflæsninger for det valgte serienummer.
- Serviceanmodning: Vælg "Serviceanmodning" i rullemenuen, indtast det fulde nummer, og klik på "Søg". Du kan kun søge efter serviceanmodninger, som tilhører et serienummer, der allerede er registreret under din konto i eService. Oplysninger om serviceanmodningen vil derefter blive vist, så du kan oprette en ny serviceanmodning.
- Forbrugsstoffer: Vælg "Bestil forbrugsstoffer" i rullemenuen, indtast det fulde ordrenummer, og klik på "Søg". Du kan kun søge efter ordrenumre, som tilhører et serienummer, der allerede er registreret under din konto i eService. Bestillingsoplysningerne vil derefter blive vist, så du kan oprette en ny ordre.