Ricoh eService

Ricoh eService

Ofte stillede spørgsmål

FAQ

Klik på afsnittet til venstre for at se ofte stillede spørgsmål.

Bestillinger af forbrugsvarer

Kan jeg ændre leveringsadressen, når jeg bestiller forbrugsvarer?

Standardleveringsadressen for bestillinger på forbrugsvarer er den primære kontoadresse, som vi har på maskinen. Leveringsadressen kan ændres, men kun adresselinje 2 og 3 kan redigeres. Hvis dette gøres, vil den blive gemt som den nye standard leveringsadresse for denne maskine i eService. Hvis du ændrer leveringsadressen, og hvis du senere anmoder om en adresseændring for denne maskine under "Mine produkter" eller under indtastning af serviceanmodning, som efterfølgende bekræftes, vil leveringsadressen ikke blive opdateret.

Hvordan afgiver jeg en bestilling på forbrugsvarer?

Log ind på eService, og klik på 'Send en bestilling på forbrugsvarer' på startsiden. Herfra skal du vælge det produkt, du vil afgive bestillingen på, fra listen over registrerede produkter og følge anvisningerne på skærmen. Ordrebekræftelsesnummeret vil blive vist. Bemærk venligst at når bestillingen er afgivet, er det generelt ikke muligt at annullere eller ændre den. 

Hvordan sporer jeg min bestilling på forbrugsvarer?

Log ind på eService, og klik på "Mine produkter" på startsiden. Fra listen "Vælg produkt" skal du vælge det produkt, som bestillingen på forbrugsvarer blev afgivet på. Klik på serienummeret og navigér derefter til afsnittet 'Bestillinger af forbrugsvarer'. Klik på linket 'Spor ordre' ud for det relevante ordrenummer for at se status for bestilling på kurerens hjemmeside. 
 
Bemærk venligst, at tracking kun er tilgængelig, når bestillingen er afsendt.

Tælleraflæsning

Hvordan indsender jeg flere tælleraflæsninger med "upload filer"-funktionen?

Hvis denne funktionalitet er aktiveret for dit land, skal du også være en registreret bruger på eService-webstedet, før du kan uploade en bulk-tælleraflæsningsfil. For at bruge upload af bulk-tælleraflæsningsfilen i eService, bør muligheden for at modtage tælleraflæsningspåmindelse via e-mail være valgt for maskinen. Klik på linket til bulk-tælleraflæsning i anmodningen/påmindelsesmailen, eller klik på linket 'Bulk-tælleraflæsning' på hjemmesiden. Følg vejledningen og anvisningerne.

Hvordan aflæser jeg min tæller/måler?

Du kan finde ud af, hvordan du aflæser en tæller ved at gå til https://kb.gsd.ricoh.com/app/home/region/eu/brand/ricoh/ og vælg en model, og indtast derefter 'Tælleraflæsninger' i søgefeltet. Følg linket til 'Sådan viser eller udskriver du tælleren'. Hvis du stadig oplever problemer med at finde tællerne på din maskine, bedes du kontakte den lokale supportdesk for mere information. Den lokale supportdesk kan kontaktes via e-mail ved at bruge muligheden 'Kontakt os'.

Hvordan indsender jeg en tælleraflæsning?

Log ind på eService-webstedet, og klik på linket 'Tælleraflæsning' på startsiden. Du kan vælge alle produkter ved at afkrydse 'Vælg' i listens overskrift, eller du kan vælge produkt for produkt ved at fremhæve serienummeret og afkrydse 'Vælg' for det valgte serienummer. Klik derefter på 'Vælg produkt' og følg vejledningen. Fortsæt med at følge navigationsvejledningen og anvisningerne.

Min konto

Hvordan ændrer jeg mine kontooplysninger og præferencer for e-mailbekræftelse?

For at ændre dine kontooplysninger skal du logge ind på eService-webstedet og klikke på linket 'Min konto' øverst på siden. Klik på knappen 'Rediger min konto', opdater de redigerbare detaljer og præferencer efter behov, og klik derefter på knappen 'Opdater'.

Er det muligt at ændre detaljerne 'Navn' og 'Titel' i Min konto?

Ja, det er muligt at ændre 'Navn' og 'Titel' i tilfælde af ændring ved ægteskab eller stavefejl. Brug venligst ikke denne funktion til andre formål.

Legitimationsoplysninger

Hvorfor kan jeg ikke logge ind?

Hvis dit bruger-id eller din adgangskode er indtastet forkert, vil du ikke være i stand til at logge på eService-webstedet. Bemærk venligst, at der skelnes mellem store og små bogstaver i adgangskoden

Hvordan ændrer jeg min adgangskode?

For at ændre din adgangskode skal du logge ind på eService-webstedet og klikke på knappen 'Min konto'. Klik derefter på linket 'Skift adgangskode'. Her skal du indtaste både din nuværende og nye adgangskode og klikke på 'Opdater'. Du vil derefter se en besked, der bekræfter, at adgangskoden er blevet ændret.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer min adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode, skal du klikke på linket 'Glemt adgangskode' på den offentlige eService-hjemmeside. Indtast dit bruger-id, og besvar derefter 2 sikkerhedsspørgsmål. 
 
Hvis sikkerhedsspørgsmålene er besvaret korrekt, vil en ny adgangskode blive sendt til den registrerede e-mailadresse.
 
Når du er logget ind, kan du ændre adgangskoden under 'Min konto'.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer mit bruger-id?

Hvis du har glemt dit bruger-id, skal du klikke på linket 'Glemt bruger-id' på den offentlige eService-hjemmeside. Du vil blive bedt om at indtaste dit fornavn, efternavn og den e-mailadresse, du er registreret med.
 
Hvis disse oplysninger besvares korrekt, vil dit bruger-id blive sendt til den registrerede e-mailadresse.

Anmod om service

Hvordan annullerer jeg en serviceanmodning?

For at annullere en serviceanmodning bedes du ringe til vores lokale supportafdeling på det lokale nummer:
Ricoh Østrig: +43 (0) 5 74 264 6000
Ricoh Belgien: +32 (0)2 5582600
Ricoh Danmark: +45 43666940
Ricoh Finland: 0203 83888
Ricoh Frankrig: 0 892 012012 
Ricoh Tyskland: +49 (0) 511 6742 4000 
Ricoh Ungarn: +36 23 806 800
Ricoh Irland: 1890202900
Ricoh Italien: 848000994 - 8
Ricoh Luxembourg: 335887
Ricoh Holland: +31 (0)73 645 1333
Ricoh Norge: +47 22587800
Ricoh Polen: 801 399 007
Ricoh Portugal: 808203002
Ricoh Sydafrika: 27117235444
Ricoh Spanien: 902.700.000
Ricoh Sverige: 020-734734
Ricoh Schweiz: 0844 802 002
Ricoh Storbritannien: 0330 123 0311
Ricoh Tyrkiet: +90 212 370 96 00

Kan jeg ændre serviceadressen under oprettelse af en serviceanmodning?

Det er muligt at ændre serviceadressen, når du opretter en serviceanmodning. 
Du kan vælge, om denne ændring er permanent eller midlertidig og kun bruges til denne serviceanmodning.
Hvis du markerer adresseændringen som permanent, vil adressen blive brugt til denne serviceanmodning, og ændringen vil blive meddelt Ricoh. Anmodninger om permanent adresseændring skal valideres af Ricoh.
Først når dette er gjort, vil installationsadressen, der vises som standard serviceanmodningsadresse i eService, blive opdateret permanent. Hvis der er tildelt andre enheder på denne konto/lokation, ændres adressen for dem alle.

Hvordan indgiver jeg en serviceanmodning?

Log ind på eService-webstedet og klik på linket 'Serviceanmodning' på startsiden. Herfra skal du vælge det produkt, du vil afgive serviceanmodningen på, fra listen over registrerede produkter og følge anvisningerne på skærmen. I denne fase kan du prøve at løse problemet ved at bruge hyperlinket 'Vidensdatabase'.

Kan jeg opdatere en serviceanmodning, når jeg har sendt den?

Ja, det er muligt at opdatere en åben serviceanmodning, hvis en tekniker ikke allerede er blevet sendt afsted. 
 
Hvis du forsøger at åbne en ny serviceanmodning, hvor der allerede er en anden åben serviceanmodning, vises en meddelelse med det eksisterende serviceanmodningsnummer som et hyperlink.
 
Klik på hyperlinket. Hvis det er muligt at opdatere den eksisterende serviceanmodning, vil du se knappen 'Opdater', som giver dig mulighed for at tilføje mere tekst. Der sendes en meddelelse til Ricoh, der indeholder din opdatering.

Hvordan sporer jeg min serviceanmodning?

Log ind på eService-webstedet, og klik på hyperlinket 'Mine produkter' på startsiden. Fra listen 'Vælg produkt' skal du vælge det produkt, som serviceanmodningen blev afgivet på, og klikke på serienummeret, og derefter gå til afsnittet 'Serviceanmodninger'.
 
Hvis du klikker på den påkrævede serviceanmodning, vil du se eventuelle aktiviteter, der er genereret på serviceanmodningen, og den aktuelle status f.eks. kan du ved reparation muligvis se en status, herunder:
"Skal planlægges" - Forespørgslen er blevet registreret og skal tildeles en tekniker
'Afsendt' - Tekniker er tildelt  
'Rejse' - Tekniker er på vej
'På stedet' - Tekniker er på stedet

Produktregistrering

Hvordan registrerer jeg flere produkter på samme lokation?

Du kan registrere yderligere maskiner på samme sted ved at registrere et produkt og følge anvisningerne for at registrere andre maskiner placeret på samme sted, som muligvis ikke er registreret til dig endnu. Som standard vil alle identificerede serienumre blive valgt, selvom du kan fjerne markeringen af de produkter, du ikke ønsker at registrere endnu.
 
Som standard vil den tildelte backup-e-mailadresse og præferencer for påmindelse om måleraflæsning være de samme som for den første maskine, du registrerer. Du kan redigere backup-e-mailadressen, præference for påmindelse om måleraflæsning og venligt navn for en maskine på denne liste, eller alternativt kan du redigere dem senere i "Mine produkter". 
 
Registreringer af flere produkter på samme lokation vil gennemgå vores godkendelsesproces og vil generelt blive registreret på din eService-konto inden for 2 arbejdsdage.

Hvad er formålet med det 'selvvalgte navn'?

Når du registrerer et produkt, har du mulighed for at give dit produkt et andet navn. Dette kan være et hvilket som helst navn efter eget valg og vil gøre dig i stand til nemt at identificere dit produkt, f.eks. Stueetage.

Hvordan registrerer jeg yderligere produkter?

Du skal kende både produktets serienummer og postnummeret, hvor produktet er placeret.  
Serienummeret er placeret på et klistermærke foran på maskinen.
 
Når du er logget ind, skal du klikke på hyperlinket 'Registrer en ny maskine' på det primære eService-websted og følge vejledningen. Hvis enten serienummeret eller postnummeret er indtastet forkert, eller der vises en meddelelse, vil du ikke kunne fortsætte og vil blive bedt om at kontakte den lokale supportafdeling for at få flere informationer via den mest passende metode.

Hvordan registrerer jeg flere produkter?

Hvis du har 10 eller flere produkter, der skal registreres på eService-webstedet, bedes du sende en e-mail til dit lands supportdesk og inkludere det bruger-id (loginnavn), som produkterne skal registreres til, og enten kontonummeret eller et liste over serienumre. Supportdesk-e-mails nævnes nedenfor:  
Ricoh Østrig: kundendienst@ricoh.at
Ricoh Belgien: eservices@ricoh.be
Ricoh Danmark: order@ricoh.dk
Ricoh Finland: service@ricoh.fi
Ricoh Frankrig: demande.internet@ricoh.fr
Ricoh Tyskland: eService@service.ricoh.de
Ricoh Ungarn: szerviz@ricoh.hu
Ricoh Irland: eservice@ricoh.ie
Ricoh Italien: supporto.eservice@ricoh.it
Ricoh Luxembourg: support@ricoh.lu
Ricoh Holland: customer.control@ricoh.nl
Ricoh Norge: kundesenter@ricoh.no
Ricoh Polen: service@ricoh.pl
Ricoh Portugal: eservice@ricoh.pt
Ricoh Sydafrika: eservice@ricoh.co.za
Ricoh Spanien: cac@ricoh.es
Ricoh Sverige: kundservice@ricoh.se
Ricoh Schweiz: servicedesk_eservice@ricoh.ch
Ricoh Storbritannien: eservice@ricoh.co.uk
Ricoh Turkey: servis@ricoh.com.tr

Hurtig søgning

Hvordan bruger jeg hurtig søgning?

Muligheden "Hurtig søgning" kan kun bruges på startsiden, når du er logget ind på applikationen. Du kan søge med tre elementer:
 
  1. Serienummer: Indtast venligst et komplet produktserienummer, og klik på "Go". Serienummeret skal allerede være registreret på din konto i eService. Du vil derefter blive dirigeret til siden "Mine produkter" for dette serienummer. Fra "Mine produkter" kan du se historiske serviceanmodninger, bestillinger af forbrugsvarer, tælleraflæsninger og også oprette en ny serviceanmodning, bestilling på forbrugsvarer eller indtaste aflæsninger for det valgte serienummer.
  2. Serviceanmodning: Vælg venligst "Serviceanmodning" i rullemenuen, indtast et komplet serviceanmodningsnummer og klik på "Go". Du kan kun søge på serviceanmodninger på serienumre, der allerede er registreret på din konto i eService. Detaljer om serviceanmodningen vil derefter blive vist, så du kan oprette en ny serviceanmodning.
  3. Bestilling af forbrugsvarer: Vælg venligst "Bestilling af forbrugsvarer" i rullemenuen, indtast et komplet bestillingsnummer på forbrugsvarer og klik på "Go". Du kan kun søge på bestillinger af forbrugsvarer på serienumre, der allerede er registreret på din konto i eService. Detaljer om bestilling af forbrugsvarer vil derefter blive vist for dig, så du kan oprette en ny bestilling.

Mine produkter

Hvordan fjerner/sletter jeg en maskine, der er registreret på mig?

Du kan afregistrere en eller flere maskiner fra din profil ved at bruge Slet produkt(er) og vælge dem, du ønsker at slette. Maskinen og den historik, der er relateret til den, vises ikke længere på din profil, og du vil ikke længere modtage påmindelser om tælleraflæsning for den. Sletning indebærer ikke sletning af maskinen fra nogen kontrakt eller fakturering. 
 
For at afmelde en maskine, skal du klikke i afkrydsningsfeltet ud for den maskine, du ønsker at afmelde. Du kan vælge alle maskiner, der er synlige på den aktuelle side, men vær opmærksom på, at hvis du har mere end 10 maskiner registreret på dig og ønsker at afregistrere maskiner på andre sider, skal du navigere til den eller de relevante sider og vælge de nødvendige maskiner på disse sider.

Hvordan kan jeg ændre adressen på en maskine?

 
Det er muligt at anmode om ændring af den adresse, hvor maskinen er placeret. Du vil blive bedt om at angive en årsag til ændringen, og ved modtagelse af denne anmodning skal Ricoh bekræfte ændringen. Først når dette er gjort, vil adressen i eService blive opdateret permanent. Hvis der er tildelt andre enheder på denne konto/lokation, ændres adressen for dem alle.