FAQ
Klik på afsnittet til venstre for at se ofte stillede spørgsmål.
-
Bestillinger af forbrugsvarer
-
Tælleraflæsning
-
Min konto
-
Legitimationsoplysninger
-
Anmod om service
-
Produktregistrering
-
Hurtig søgning
-
Mine produkter
Bestillinger af forbrugsvarer
Kan jeg ændre leveringsadressen, når jeg bestiller forbrugsvarer?
Hvordan afgiver jeg en bestilling på forbrugsvarer?
Log ind på eService, og klik på 'Send en bestilling på forbrugsvarer' på startsiden. Herfra skal du vælge det produkt, du vil afgive bestillingen på, fra listen over registrerede produkter og følge anvisningerne på skærmen. Ordrebekræftelsesnummeret vil blive vist. Bemærk venligst at når bestillingen er afgivet, er det generelt ikke muligt at annullere eller ændre den.
Hvordan sporer jeg min bestilling på forbrugsvarer?
Tælleraflæsning
Hvordan indsender jeg flere tælleraflæsninger med "upload filer"-funktionen?
Hvis denne funktionalitet er aktiveret for dit land, skal du også være en registreret bruger på eService-webstedet, før du kan uploade en bulk-tælleraflæsningsfil. For at bruge upload af bulk-tælleraflæsningsfilen i eService, bør muligheden for at modtage tælleraflæsningspåmindelse via e-mail være valgt for maskinen. Klik på linket til bulk-tælleraflæsning i anmodningen/påmindelsesmailen, eller klik på linket 'Bulk-tælleraflæsning' på hjemmesiden. Følg vejledningen og anvisningerne.
Hvordan aflæser jeg min tæller/måler?
Du kan finde ud af, hvordan du aflæser en tæller ved at gå til https://kb.gsd.ricoh.com/app/home/region/eu/brand/ricoh/ og vælg en model, og indtast derefter 'Tælleraflæsninger' i søgefeltet. Følg linket til 'Sådan viser eller udskriver du tælleren'. Hvis du stadig oplever problemer med at finde tællerne på din maskine, bedes du kontakte den lokale supportdesk for mere information. Den lokale supportdesk kan kontaktes via e-mail ved at bruge muligheden 'Kontakt os'.
Hvordan indsender jeg en tælleraflæsning?
Log ind på eService-webstedet, og klik på linket 'Tælleraflæsning' på startsiden. Du kan vælge alle produkter ved at afkrydse 'Vælg' i listens overskrift, eller du kan vælge produkt for produkt ved at fremhæve serienummeret og afkrydse 'Vælg' for det valgte serienummer. Klik derefter på 'Vælg produkt' og følg vejledningen. Fortsæt med at følge navigationsvejledningen og anvisningerne.
Min konto
Hvordan ændrer jeg mine kontooplysninger og præferencer for e-mailbekræftelse?
For at ændre dine kontooplysninger skal du logge ind på eService-webstedet og klikke på linket 'Min konto' øverst på siden. Klik på knappen 'Rediger min konto', opdater de redigerbare detaljer og præferencer efter behov, og klik derefter på knappen 'Opdater'.
Er det muligt at ændre detaljerne 'Navn' og 'Titel' i Min konto?
Ja, det er muligt at ændre 'Navn' og 'Titel' i tilfælde af ændring ved ægteskab eller stavefejl. Brug venligst ikke denne funktion til andre formål.
Legitimationsoplysninger
Hvorfor kan jeg ikke logge ind?
Hvis dit bruger-id eller din adgangskode er indtastet forkert, vil du ikke være i stand til at logge på eService-webstedet. Bemærk venligst, at der skelnes mellem store og små bogstaver i adgangskoden
Hvordan ændrer jeg min adgangskode?
For at ændre din adgangskode skal du logge ind på eService-webstedet og klikke på knappen 'Min konto'. Klik derefter på linket 'Skift adgangskode'. Her skal du indtaste både din nuværende og nye adgangskode og klikke på 'Opdater'. Du vil derefter se en besked, der bekræfter, at adgangskoden er blevet ændret.
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer min adgangskode?
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg glemmer mit bruger-id?
Anmod om service
Hvordan annullerer jeg en serviceanmodning?
Kan jeg ændre serviceadressen under oprettelse af en serviceanmodning?
Hvordan indgiver jeg en serviceanmodning?
Kan jeg opdatere en serviceanmodning, når jeg har sendt den?
Hvordan sporer jeg min serviceanmodning?
Produktregistrering
Hvordan registrerer jeg flere produkter på samme lokation?
Hvad er formålet med det 'selvvalgte navn'?
Hvordan registrerer jeg yderligere produkter?
Hvordan registrerer jeg flere produkter?
Hurtig søgning
Hvordan bruger jeg hurtig søgning?
- Serienummer: Indtast venligst et komplet produktserienummer, og klik på "Go". Serienummeret skal allerede være registreret på din konto i eService. Du vil derefter blive dirigeret til siden "Mine produkter" for dette serienummer. Fra "Mine produkter" kan du se historiske serviceanmodninger, bestillinger af forbrugsvarer, tælleraflæsninger og også oprette en ny serviceanmodning, bestilling på forbrugsvarer eller indtaste aflæsninger for det valgte serienummer.
- Serviceanmodning: Vælg venligst "Serviceanmodning" i rullemenuen, indtast et komplet serviceanmodningsnummer og klik på "Go". Du kan kun søge på serviceanmodninger på serienumre, der allerede er registreret på din konto i eService. Detaljer om serviceanmodningen vil derefter blive vist, så du kan oprette en ny serviceanmodning.
- Bestilling af forbrugsvarer: Vælg venligst "Bestilling af forbrugsvarer" i rullemenuen, indtast et komplet bestillingsnummer på forbrugsvarer og klik på "Go". Du kan kun søge på bestillinger af forbrugsvarer på serienumre, der allerede er registreret på din konto i eService. Detaljer om bestilling af forbrugsvarer vil derefter blive vist for dig, så du kan oprette en ny bestilling.