Opdateret: Erklæring om ny Coronavirus (COVID-19) 15. juni 2020
28. januar 2020 - Ricoh Company Ltd. Etablerede et team til at håndtere Covid-19-viruskrisen. Ricoh følger retningslinjerne fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO) og Ministeriet for Sundhed, Arbejde og Velfærd i Japan.
Ricoh følger udviklingen af situationen region for region. Alle Ricoh-organisationer instrueres om at følge de handlingsplaner, der er fastlagt for vores medarbejderes og deres familiers sundhed og velvære, samt fortsat levering af ydelser, produkter og tjenester. Ricoh følger aktivt udviklingen i udbruddet af Covid-19 og vil træffe beslutninger baseret på selskabets politik beskrevet nedenfor.
Ricoh selskabspolitik
Følgende modforanstaltninger er blevet indført:
- Beskyt primært velfærd for alle ansatte og deres familier.
- Evaluér sociale konsekvenser løbende. Foranstaltninger til forebyggelse og / eller reduktion af omfanget af situationen.
- Gør vores yderste for kontinuerligt at levere den service og de produkter, som vores kunder efterspørger.
- Gør vores yderste for at opretholde forretning i de berørte områder.
- Adressere indholdet af meddelelsen om "alvorlig pandemi", hvor den daglige forretning ikke kan fortsætte. Implementere planlægning for fortsættelse af driften.
Ricoh servicepersonale og lokalt personale
Vi arbejder aktivt for at undgå spredning af Covid-19 blandt vores servicemedarbejdere og lokalt personale, i vores arbejde for og med vores kunder. Ricoh har investeret betydelige ressourcer i at skabe en fleksibel infrastruktur, der understøtter vores evne til at tilpasse os forskellige arbejdsforhold. Vi vil gøre vores yderste for at fortsætte med at levere et højt serviceniveau til vores kunder i den periode, situationen udvikler sig.
Hvis jeres arbejdsplads pga. Covid19-restriktionerne ikke er bemandet fra den 9. december 2020 til 3. januar 2021, vil vi gerne have besked. Så undgår vi at sende tonere og teknikere forgæves.
Teknikerbesøg sker i perioden kun efter aftale mellem jer og teknikeren. I tilfælde af, at teknikeren ikke kan få kontakt til jer, vil sagen blive lukket. Når I igen er tilbage på kontoret, vil vi gerne bede jer om at ringe til Ricoh Service for at oprette et nyt servicebesøg.
Levering af reservedele
Ricoh har et betydeligt lager af reservedele til vores produkter. Vi har i øjeblikket ingen forsinkelser i leverancerne, og vi fortsætter med at overvåge situationen. Vi vil altid forsøge at minimere konsekvenserne for vores kunder og samtidig bevare vores medarbejderes sikkerhed og velfærd.
Ricoh modtager fortsat daglige forsendelser af reservedele. Vi har også beredskabsplaner til at håndtere eventuelle mangler, hvis vores forsyningskæde påvirkes.
Levering af toner
Det meste af vores toner fremstilles i Japan og – transporteres via England i Europa. Vi modtager regelmæssigt nye forsyninger.
Rådgivning til kunder om rengøring af Ricoh udstyr
Ricohs udstyr ligner andet elektronisk udstyr på kontoret. Vi anbefaler, at du tørrer overflader med en antistatisk fnugfri klud. Overflader kan også tørres af med en samme fugtet med antibakteriel væske. Sprøjt IKKE direkte på overfladen, da væskegennemtrængning kan beskadige de indre komponenter!
Ricoh Group medarbejdere
Vores medarbejderes velfærd er af største vigtighed for os. Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at forhindre spredning af vira. Vi følger retningslinjerne fra de lokale myndigheder for at imødekomme sikkerheden for alle Ricoh-ansatte.
Vi overvåger konstant udviklingen af situationen. Skulle det ændre sig, opdaterer vi løbende ovenstående
Hvis du skulle have spørgsmål, bedes du kontakte Salgs- & marketingdirektør Søren Steendahl, soren.steendahl@ricoh.dk