Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Coming back to work

Toner leverancer

emptyOplever du at I ikke har modtaget toner, så vil vi gerne bede om din hjælp til at få vores service til at fungere optimalt igen. 

Siden nedlukningen pga. Corona har vi desværre oplevet at op imod 80% af vores tonerleverancer er kommet retur, fordi der ikke har været nogen til at tage imod tonerne hos vores kunder.
 
Vi er derfor overgået til manuel håndtering af forsendelserne, og har i den forgangne periode kun sendt toner, såfremt vi har haft en bekræftelse på, at der har været nogen til at modtage tonerne. 

Situationen er nu ved at ændre sig, og vi kan se at der er øget aktivitet hos Jer. Derfor bedes I ringe eller skrive til servicekald@ricoh.dk, såfremt I igen har bemandet Jeres kontorer hver dag, og vi derfor kan levere varer uden problemer. Dermed vil vi genoprette den automatiske tonerhåndtering og således sikre optimal service til Jer. 

Hvis I har en person hos Jer, som håndterer tonere i jeres virksomhed, så venligst oplys navn, telefonnummer og email adresse på vedkommende. Så vil vedkommende f.eks modtage en SMS når toner fremover sendes.


Kontakt os på mail: servicekald@ricoh.dk eller telefon: +45 43 66 69 40


Q&A til opstart af din Ricoh-enhed

Oplever du, at din maskine ikke printer i samme kvalitet efter længere tids nedlukningen af kontoret?

Der burde ikke være noget problem i, at jeres printer står stille i en periode. Efter længere tids nedlukning anbefaler vi, at du starter maskinen op, lægger nyt papir i og udskriver en serie på 1-200 farveprint, således at alle komponenter i maskinen er varmet godt op. 

Nedenfor kan du få svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål fra vores kunder:

Q: Maskinen udskriver igen, men jeg har problemer med kvaliteten?
A: Sørg for, at maskinen er korrekt startet op, og at der er nyt papir i maskinen. Udskriv herefter 100-200 ark med høj dækning af hver farve (fx helsides billeder, brochurer, præsentationer med grafer og lignende).

Q: Varmen på kontoret har været slukket i lang tid, hvad skal jeg gøre?
A: Sørg for, at der er tændt for varmen i det rum, hvor Ricoh-enheden befinder sig. Vent i min. 4 timer, før Ricoh-enheden startes op. Udskift alt papiret i papirkassetterne.

Q.: Er der nogle dele, der skal udskiftes, før jeg starter maskinen?
A: Sandsynligvis ikke, men enheden skal akklimatiseres for at undgå kondens. Udskift alt papiret i papirkassetterne.

Q: Enheden blev ikke lukket korrekt, hvad skal jeg gøre?
A: Kontroller, om maskinen er korrekt akklimatiseret, udskift papiret i papirkassetterne og tænd for maskinen.


Returnér dine ubrugte tonere og hjælp os med at nedbringe forbruget af ressourcer

Vi er en global organisation, som opererer i mere end 200 lande, og vi tror på, at vi kan gøre en forskel og have en konkret indflydelse på en mere bæredygtig fremtid! Vores tilgang til bæredygtighed berører alle dele af vores virksomhed - fra produktion til distribution - og alle de steder vi driver forretning - til genbrug, og hvordan vi supporterer vores kunder. 

På alle vores forretningsområder foretager vi en lang række initiativer for at komme på linje med FN’s Verdensmål for Bæredygtig Udvikling.

Vi har brug for din hjælp!

Du kan gøre en stor forskel for miljøet ved at tjekke, om du har ubrugte tonere liggende, fx fra en gammel Ricoh model, eller hvis der fejlagtigt er blevet bestilt for meget toner. Vi vil tage toneren retur og sikre, at den bliver genanvendt. 

Hvordan gør du?
Kontakt os på mail: servicekald@ricoh.dk eller telefon: +45 43 66 69 40

Oplys gerne antallet af tonere, som vi kan afhente samt adresse, navn og telefonnummer på en kontaktperson.


Klik her for at læse mere om, hvordan vi bidrager til miljøet →