Triple R
Et blik på de tre trin på en kundes rejse - Reach, Respond og Retain - med henblik på at vurdere, hvordan virksomhederne kan leve op til kundernes forventninger.

Forbrugerne ønsker at virksomhederne er opmærksomme på den enkeltes behov
Virksomhederne skal balancere en personlig tilpasset kommunikation med hensyn til forbrugernes datafortrolighed.
I henhold til Triple R-undersøgelsen, der blev foretaget af Censuswide og sponsoret af Ricoh, skal virksomhederne forsøge at skabe balance mellem at tilbyde en købsoplevelse til kunden, der får vedkommende til at føle sig værdsat, mens de samtidigt skal undgå at virke for anmassende i deres interaktion.

Små og mellemstore virksomheder opbygger forbrugerloyalitet gennem god kundepleje
På trods af at de store virksomheder ofte har flere ressourcer til rådighed, er det kun et fåtal af de europæiske forbrugere der mener, at de store virksomheder går mere op i forbrugernes ve og vel end de små og mellemstore virksomheder gør.
Ved at investere i teknologi til at personliggøre kommunikationen og forbedre hastigheden og effektiviteten i forhold til kundeservice kan små og mellemstore virksomheder øge afstanden yderligere og adskille sig fra deres større konkurrenter.