homeback to menu
Oversigt

Leading Change at Work

Teknologi forandrer den måde, vi arbejder på. Hos Ricoh sikrer vi, at forandringen er positiv for jeres teams og jeres virksomhed. Vi guider jer gennem hvert trin på vejen for at sikre en problemfri overgang til en fuldt digital arbejdsplads.
Se alle vores forretningsløsninger
seamless digital workspace experience
Digital arbejdsplads

Adgang overalt

Fremtiden er præget af hybride og on-the-go arbejdsformer. Ud fra vores holistiske tilgang designer, integrerer og understøtter vi jeres digitale arbejdsområder for at fremme jeres medarbejderes engagement og hjælpe jeres virksomhed med at nå et nyt niveau.
Se alle vores løsninger til den digitale arbejdsplads
Styring af forretningsprocesser

Synkroniseret til succes

Jeres medarbejdere behøver ikke længere at blive holdt tilbage af manuelle opgaver. Vi optimerer jeres forretningsprocesser, så de kan levere mere, med den rigtige teknologi, ekspertise og support til at strømline og forenkle processer på tværs af organisationen
Se alle vores løsninger til styring af forretningsprocesser
Cloud og infrastruktur

Cloud & clear

For at få fuldt udbytte af skyen, skal man have den rigtige køreplan og det rette team. Vi leverer cloud-løsninger og ekspertise, der gør jeres virksomhed mere agil, omkostningseffektiv og sikker, mens I jager den næste generation af innovation.
Se alle vores cloud- og infrastrukturløsninger
Cybersikkerhed

Slut med risky business

Internetaktiverede enheder skaber nye sårbarheder over for cyberangreb. Vi hjælper jer med at gå i offensiven mod cyberkriminalitet med intelligente løsninger og tjenester tilpasset jeres kerneforretning.
Se alle vores cybersikkerhedsløsninger
Digital oplevelse

En helt ny oplevelse

En god kundeoplevelse starter med en positiv medarbejderoplevelse. Vores højtuddannede team designer, bygger, implementerer og servicerer de løsninger, som du har brug for, for at kunne levere den bedste digitale oplevelse – både internt og eksternt!
Se alle vores løsninger til den digitale oplevelse
Grafisk kommunikation

Fremtidssikring af virksomheden

Mulighederne med print er endeløse. Hos Ricoh hjælper vi med at udvikle din forretning, digitalisere og skabe en bæredygtig konkurrencemæssig fordel. Det gør vi gennem løsninger til hardware, software og tjenesteydelser, der åbner for nye muligheder inden for professionel print.
Se alle vores løsninger inden for grafisk kommunikation
Graphic Communication
Produkter og hardware til kontor

Høj kvalitet og brugervenlighed

Ricoh er kendt for printere, kopimaskiner og multifunktionsprintere af høj kvalitet. Der er masser af valgmuligheder, når det kommer til hastighed, størrelse og funktioner. Vi hjælper jer med at finde den model og de funktionaliteter, der fungerer bedst til en given arbejdsgruppe, kontor eller klasseværelse.
Se alle vores produkter og hardware til kontor
Oversigt

En multifacetteret platform for service og support

Al den support til produkter og tjenester, I har brug for, på ét sted. Vi leverer support, rådgivning og løsninger til at holde jeres virksomhed kørende.
Få support
AV technology and management
Oversigt

Alt på et sted

Få alt at vide om vores erhvervsnyheder, produktinnovation og folk samt de arrangementer, vi afholder eller deltager i.
Hold dig informeret
News and events from Ricoh
Virksomheden

Hvem er vi og hvad beskæftiger vi os med

Hos Ricoh bestræber vi os på altid at lytte til vores kunder og levere innovative løsninger, produkter og tjenester, der passer til jeres virksomheds mål. Vi stræber efter at tilføje værdi til jeres tjenesteydelser og produkter. Vi tilpasser os skiftende forretningsklimaer.
Få mere at vide om Ricoh
Oversigt

Vi glæder os til at høre fra jer

Uanset om du har et spørgsmål om priser på vores løsninger eller produkter, har brug for hjælp til at administrere jeres konto eller allerede bruger vores produkter og har et supportspørgsmål, er vores team klar til at hjælpe.
Kontakt os
customer and employee engagement
Oversigt

Hjælp til at holde dig et skridt foran

Gå på opdagelse og læs vores nyeste indsigt om de vigtigste emner inden for forretningsløsninger.
Opdag den nyeste viden
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Ricoh køber den etablerede AV-leverandør, AVC, og accelererer dermed væksten inden for løsninger til den digitale og hybride arbejdsplads

Ricoh Danmark, 1 juni 2022 - Ricoh har store ambitioner inden for udvikling af løsninger til den digitale arbejdsplads, til både det private og offentlige marked. Ricoh har længe været en gigant på print- og kopimarkedet. Ambitionerne rækker dog længere, og virksomheden har gennem en lang periode arbejdet strategisk med at løfte aktiviteterne og udvide deres portefølje markant inden for områder som IT, infrastruktur, AV og software.

Opkøbet af en af Danmarks største AV-integratorer, AVC, skal være med til at styrke Ricohs position som en af Europas førende udbydere af AV-løsninger. Det vil samtidig bidrage til, at Ricoh får et endnu mere solidt fodfæste på det danske og nordiske marked. 

Opkøb er det naturlige næste skridt i strategien
”Vi ser opkøbet som et godt match i forhold til begge virksomheders strategiske ambitioner. Ricoh har i forvejen solid erfaring på AV-området, hvor vi blandt andet i mange år har understøttet danske virksomheder i deres digitale transformation. Under Corona-krisen har vi desuden været med til at hjælpe en lang række virksomheder med at udvikle den hybride arbejdsplads. Med AVC tilfører vi nu yderligere stærke kompetencer, ny teknologi og en yderst interessant portefølje af kunder - både inden for det offentlige og private segment”, udtaler Søren Krogh-Nielsen, adm. direktør hos Ricoh Danmark. 

Et perfekt match
Hos AVC er der også glæde over den nye konstellation. 
”Ricoh gennemgår i disse år en spændende transformation, som vi ser frem til at blive en del af. Ricoh har stærke ambitioner, og vi er glade for, at AVC bliver en vigtig del af realiseringen af disse”, siger adm. direktør i AVC, Niels Bull.

”AVC tilfører Ricoh et markedsledende hold inden for design og implementering af avancerede AV-løsninger i Danmark. Ricoh sikrer omvendt, at AVC fremadrettet kan tilbyde en bredere palette af produkter og serviceydelser til den digitale arbejdsplads, som vores kunder efterspørger. Vi har både ambitioner om øget internationalisering og om at løse større opgaver, end vores størrelse giver os adgang til i dag. Med Ricoh får vi større muskler til at leve disse ambitioner ud. Vi har ydermere valgt Ricoh, fordi det giver vores medarbejdere mulighed for at træde ind i et større fagligt fællesskab, hvor de også kan udvikle sig.
Med Ricoh er der nu skabt en platform for yderligere vækst i AVC. Jeg forventer, at vi kommer til at komplementere hinanden godt, og at vi sammen kan løfte forretningen til et nyt niveau”, afslutter Niels.

AVC, der blev grundlagt i 1965, har en stærk tilstedeværelse på det danske AV-integratormarked og har ca. 60 medarbejdere, der støtter omkring 800 kunder lokalt og globalt. 
AVC bliver med opkøbet et selvstændigt datterselskab i Ricoh-koncernen og fortsætter under samme navn. Selv om medarbejdere får ny arbejdsgiver, så fortsætter de med at have deres normale arbejdsgang i kontorerne i Brøndby og Horsens.

“AVC passer godt til Ricoh, fordi vi begge deler en begejstring for at designe og implementere AV-løsninger, som er bygget til de folk, der bruger dem. Samtidig har vi begge en stærk kultur, som har stor fokus på vores medarbejdere – uden dem var vi ikke, hvor vi er i dag”, slutter Søren Krogh-Nielsen

|Om Ricoh|

Hos Ricoh styrker vi digitale arbejdspladser gennem innovative teknologier og tjenester, der gør det muligt for mennesker at arbejde smartere, uanset hvor de er. 
Ricoh er en førende leverandør af digitale tjenester, workflow- og dokumenthåndteringsløsninger samt kommercielle og industrielle printløsninger, der er designet til at understøtte digital transformation og optimere virksomhedens resultater.

Selve Ricoh-koncernen har hovedkontor i Tokyo og driver virksomhed i mere end 200 lande. I regnskabsåret, der sluttede i marts 2021, havde Ricoh Group en global omsætning på 1.682 mia. yen (ca. 15,1 mia. USD).

Ricoh Danmark A/S har hovedkontor i Vallensbæk Strand og filialer i Aarhus og Kolding. Ricoh Danmark har desuden eget landsdækkende servicenetværk, samt en række specialiserede partnere over hele landet.

Læs mere på www.ricoh.dk

Kontaktoplysninger:

Ricoh Danmark A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
Tlf.: 70 10 67 68
www.ricoh.dk

Søren Steendahl,
Country Manager 
Tlf.: 29 29 61 91
E-mail: soren.steendahl@ricoh.dk

Find os på Facebook: www.facebook.com/ricohdanmark
Find os på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Find os på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-danmark-a-s 
Find os på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope
Besøg Ricohs mediecenter på: www.ricoh.dk/nyheder-og-events/presserum