Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Agilitet er afgørende for SMB-virksomheder – halvdelen tror ikke, de vil eksistere i 2023, hvis de ikke omstiller sig.

Tech-fokuseret produktivitet og innovation anses som essentielle drivere for at opnå succes.

Ricoh Europe, London, 14. februar 2018 – At forbedre agiliteten har topprioritet hos europæiske SMB-ledere, der ønsker at drage fordel af den digitale arbejdsplads. En ny undersøgelse foretaget af Ricoh Europe viser, at størstedelen (86%) af de 1.608 respondenter aktivt vil fokusere på agilitet i 2018. 

51% af de adspurgte vil helt konkret indføre ny teknologi for at kunne reagere hurtigere på trends og muligheder, mens 52% mener, at de vil falde bagud inden for fem år, hvis de ikke har den rette teknologi på arbejdspladsen.

Beslutningstagere i SMB-virksomheder fokuserer især på teknologi, som tager direkte hånd om nøglemedarbejdernes behov. De tror på, at automatisering (72%), dataanalyse (64%), dokumentstyring (62%) og videokonference (56%) vil have den mest positive indflydelse på deres virksomhed.

Javier Diez-Aguirre, VP Corporate Marketing, Ricoh Europe, udtaler: "Det europæiske SMB-community er yderst ambitiøst. Som et resultat af de udfordrende markedsforhold er virksomhedsledere ivrige efter at identificere nye forretningsmuligheder på et tidligt stadie for derved at få det maksimale udbytte. De ved, at en agil virksomhed er nødvendig for at kunne udnytte markedsændringer samt den rolle, som teknologien kommer til at spille. Det er tydeligt, at agilitet er højt oppe på dagsordenen hos SMB’er, samt at lederne ikke længere ser det som noget, der udelukkende har relevans for store virksomheder."

Øget produktivitet og innovation gennem intelligent teknologi anses som en afgørende faktor. 70% af de adspurgte vægter således teknologi som den vigtigste driver for succes, hvilket antyder en stærk tiltro til værdien af en fuldt digitaliseret arbejdsplads.

Diez-Aguirre tilføjer: "SMB-ledere lader sig ikke narre af hypen omkring teknologier som fx Virtual Reality og Blockchain. De vælger i stedet at prioritere investeringer i værktøjer, der har en konkret, positiv effekt på bundlinjen. De, som ikke allerede har gjort det, er nødt til at overveje, hvordan teknologi kan hjælpe deres medarbejdere med at arbejde smartere og gøre virksomheden mere agil. Gør de ikke det, risikerer de at bukke under, efterhånden som markedet udvikler sig uden dem." 

Se mere på www.ricoh.dk/thoughtleadership

|Om Ricoh|

Ricoh styrker den digitale arbejdsplads ved at tilbyde nyskabende teknologier og tjenester, der giver mennesker mulighed for at arbejde smartere. Ricoh har været kendt for brancheførende innovation i mere end 80 år og er i dag en global leverandør af dokumenthåndteringsløsninger, IT services, kommercielle og industrielle printløsninger, digitalkameraer og industrielle produkter.

Ricoh-koncernen har hovedkontor i Tokyo og driver virksomhed i mere end 200 lande og regioner. I regnskabsåret, der sluttede den 31.marts 2018, havde Ricoh en samlet omsætning på 2.063 mia. JPY (ca. 19,4 mia. USD).

Ricoh Danmark A/S har hovedkontor i Vallensbæk Strand og filialer i Aarhus og Kolding. Ricoh Danmark har eget landsdækkende servicenetværk samt en række specialiserede partnere over hele landet.

Læs mere på www.ricoh.dk

Kontaktoplysninger:

Ricoh Danmark A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
Tlf.: 70 10 67 68
www.ricoh.dk

Søren Krogh-Nielsen,
Country Manager
Tlf.: 25 57 69 21
E-mail: soren.krogh-nielsen@ricoh.dk

Søren Steendahl,
Sales & Marketing Director
Tlf.: 29 29 61 91
E-mail: soren.steendahl@ricoh.dk

Find os på Facebook: www.facebook.com/ricohdanmark
Find os på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Find os på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-danmark-a-s 
Find os på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope
Besøg Ricohs mediecenter på: www.ricoh.dk/nyheder-og-events/presserum