Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Middle Child-syndromet


Mellemstore virksomheder udfordres af vækstbarrierer

Da det offentlige har størst fokus på at støtte mindre virksomheder, og de store virksomheder generelt anses for at være store nok til at klare sig selv, bliver de mellemstore virksomheder ofte overset. Det er en klar ulempe for mellemsegmentet, når det gælder overvindelse af nye og eksisterende udfordringer.


En undersøgelse kaldet "Middle Child Syndrome", som er udført af Coleman Parkes Research på vegne af Ricoh Europe, afslører, at de mellemstore virksomheder i Europa potentielt går glip af €433 mia. årligt som følge af vækstbarrierer.


Undersøgelsen blev udført i juli 2016 og bestod af 1.650 deltagere fra Storbritannien, Irland, Frankrig, Tyskland, Spanien, Italien, Holland, Belgien, Luxembourg, Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen, Portugal, Østrig, Ungarn, Schweiz, Rusland og Tyrkiet.


Et mellemsegment med store planer

Et mellemsegment med store planer

Blandt de mellemstore virksomheder i Europa har hele 38 % veldefinerede planer om at blive børsnoterede i den nærmeste fremtid.
Derudover angiver 21 %, at de har intensioner om enten at opkøbe eller fusionere med en anden virksomhed inden længe.

Læs hele artiklen


Sådan skabes de rette forudsætninger for vækst blandt mellemstore virksomheder

Sådan skabes de rette forudsætninger for vækst blandt mellemstore virksomheder

67 procent af de mellemstore virksomheder i Europa har svært ved at konkurrere med nye virksomheder og store koncerner på markedet.
For at styrke den europæiske økonomi er staterne og långiverne nødt til at prioritere samarbejdet med mellemstore virksomheder, så vækst og innovation fremmes.

Læs hele artiklen