Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Generation Innovate


Virksomheder indenfor alle brancher udvikler ofte et sæt antagelser om, hvordan de skal drives og hvad de skal gøre for at få succes. Men markedet har ændret sig radikalt inden for bare de sidste fem år, og ved at bedømme og reagere forkert på forandringerne risikerer SMB-virksomheder at overlade deres fremtid til tilfældighederne. Det er derfor vigtigt for lederne at forstå de hastigt skiftende vilkår og de nye forretningsmæssige krav.
 
En ny undersøgelse foretaget af Coleman Parkes for Ricoh Europe har undersøgt, hvordan SMB-ledere ser på innovation og behovet for at udvikle sig for at overleve.
 
Undersøgelsen blev foretaget i august 2018 og omfattede 3.300 SMB-ledere fra Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Luxembourg, Norge, Polen, Portugal, Rusland, Schweiz, Slovakiet, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjekkiet, Tyrkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.


Mangel på innovation er en trussel for SMB-virksomheder

Mangel på innovation er en trussel for SMB-virksomheder

Digital disruption, lovgivningsmæssige krav og økonomiske forandringer udgør en alvorlig risiko i forhold til de små og mellemstore virksomheders overlevelse. 

En tredjedel af de adspurgte SMB-ledere siger, at deres virksomhed vil lukke inden 2020, hvis de ikke formår at forny sig som svar på forandringerne. At udfordre de traditionelle antagelser om succes er derfor vigtigt, når de skal fokusere på at øge fortjenesten og omsætningen.

Læs hele artiklen


Omstilling er nødvendig for at imødekomme kundekrav

Omstilling er nødvendig for at imødekomme kundekrav

Forandringshastigheden i den digitale tidsalder giver fortsat store udfordringer for SMB-virksomheder. 

Næsten en fjerdedel (24%) af de europæiske SMB-lederne forventer således, at de er nødt til at ændre hele deres forretning indenfor de næste fem år for at kunne overleve som virksomhed. Og flertallet (91%) mener, at de i nogen grad vil være nødt til at ændre deres forretningsprocesser.

Læs hele artiklen