Future of print

Europæiske virksomhedsledere sætter print i centrum for innovation og agilitet
Virksomheder bør gentænke deres printprocesser inden for organisationen. Blandt de adspurgte ledere tror 69%, at ny printteknologi vil skabe nye indtægtsmuligheder, og 67% mener, det vil give konkurrencemæssige fordele. Det indikerer tydeligt, at print har flyttet sig fra bagkontoret til bestyrelseslokalet.
De nye muligheder fremmer strategisk agilitet og innovation, og 39% har implementeret ny printteknologi med henblik på automatisering og brug af AI.

Nye printteknologier vil revolutionere sundhedssektoren
De fleste eksperter indenfor sundhedssektoren bruger nye printteknologier til at stille mere korrekte diagnoser og nedbringe dødeligheden.
De nye muligheder for at printe individuelt tilpassede implantater og proteser på kort tid er desuden med til at nedbringe patienternes indlæggelsestid på hospitalerne.

Digital fremstilling og 3D-print bliver fremtidens nøglekompetencer
En flertal blandt lederne på de højere læreanstalter mener, at kompetencer opnået gennem brug af nye teknologier som digital fremstilling og 3D-print er afgørende for de studerendes uddannelsesmæssige succes og parathed i forhold til arbejdsmarkedet.
66% siger, at investering i ny printteknologi er vigtigt for at tiltrække nye studerende og skabe større studietilfredshed.

Implementering af ny printteknologi for at imødekomme ændrede kundekrav
Den finansielle sektor er under massiv forandring. I hele Europa bruger etablerede banker nye digitale tjenester til at konkurrere med nye udfordrere og startup-virksomheder.
83% af lederne i finanssektoren mener, at kundernes forventninger til papirløse og personlige interaktioner vil være en udfordring for industrien, og at udnyttelsen af nye printteknologier vil få afgørende betydning for at skabe øget fleksibilitet og imødekomme disse behov.

Detailhandlere bruger print til at individualisere produkter og forkorte leveringstider
I kampen om kunderne skal detailhandlere være hurtige til at forudse og tilpasse sig nye forbrugermønstre.
84% af lederne inden for detailbranchen siger, at kunderne ønsker kortere leveringstider, og 74% rapporterer om en stigende efterspørgsel efter personlige produkter. I den sammenhæng giver nye printteknologier, herunder især print-on-demand og 3D-print, de bedste muligheder for at tilfredsstille nye kundebehov ved at nedbryde de tidligere skel mellem digitale og fysiske produkter.

Print udnyttes til at gøre mere med mindre
Et stigende antal SMB-virksomheder er i gang med at revurdere deres forhold til print. 3D-print og andre former for nye printteknologier har givet dem mulighed for at fjerne mange af de forhindringer, der tidligere stod i vejen for stordriftsfordele og vækst.
44% af SMB-virksomhederne udnytter allerede 3D-printteknologi til at reducere lageromkostninger, opfylde kundeefterspørgsler hurtigere og eliminere leveranceproblemer, og yderligere 30% planlægger at investere i teknologien inden for de næste to år.