Ricoh øger printdynamik og -differentiering med neongul toner
15.11.2016

Ricoh øger printdynamik og -differentiering med neongul toner

Vallensbæk Strand, 15. november 2016 – Med Ricohs lancering af neongul toner i Europa får printudbydere nu mulighed for at producere endnu mere kreative og iøjnefaldende print.

Den neongule toner er den sidste nye farve til produktionsprinterne i Pro™ C7100X-serien, som i forvejen både understøtter klar og hvid toner. Den nye type toner vil dække den stigende efterspørgsel fra magasinbranchen, direct mail-markedet og emballageindustrien, hvor print skal adskille sig fra den øvrige mængde af tryk.

Ricoh increases print vibrancy and differentiation with Neon Yellow toner

Ud over at udvide farveskalaen er toneren både velegnet til massive farveeffekter eller highlightende grafiske detaljer. Den kan desuden blandes med andre nuancer for at skabe en neon palet.

Toneren er reflekterende under UV-lys, hvilket vil udvide antallet af muligheder sammen med standard CMYK, hvid eller klar. Printudbydere kan derefter udvikle mere visuelt stimulerende kampagner med deres kunder og forstærke brugeroplevelsen.

“Den neongule farve vil hjælpe vores kunder med at skabe endnu mere slagkraftige og levende print i høj kvalitet," siger Jan Brændholt, Product & Business Manager for PP/PPS hos Ricoh Danmark. “Der er et stort marked for personaliseret print, og denne seneste tilføjelse til vores portefølje vil åbne op for en lang række nye muligheder."

“Hverdagens print, lige fra visitkort til brochurer og kataloger, vil nu nyde godt af et opfindsomt twist, da toneren giver mulighed for at lave personlige invitationer på helt nye måder."

Det femte trykværk med den neongule toner kan eftermonteres, hvilket betyder at eksisterende kunder kan udvide funktionaliteten i deres Ricoh Pro C7100X med denne nye farve.


|Om Ricoh|

Hos Ricoh styrker vi digitale arbejdspladser gennem innovative teknologier og tjenester, der gør det muligt for mennesker at arbejde smartere, uanset hvor de er. 

Ricoh er en førende leverandør af digitale tjenester, workflow- og dokumenthåndteringsløsninger samt kommercielle og industrielle printløsninger, der er designet til at understøtte digital transformation og optimere virksomhedens resultater.

Med hovedkvarter i Tokyo når Ricoh Group ud til kunder i ca. 200 lande og regioner, understøttet af viden, teknologier og organisatoriske evner og erfaringer, der er blevet næret gennem virksomhedens 85-årige historie. 

I regnskabsåret, der sluttede marts 2023, havde Ricoh Group en global omsætning på 2.134 milliarder yen (ca. 16 mia. USD). Det er Ricohs mission og vision at forstå og transformere måden, som mennesker arbejder på, så vi kan frigøre deres potentiale og kreativitet – og sammen realisere en bæredygtig fremtid. 

Ricoh Danmark A/S har hovedkontor i Vallensbæk Strand og filialer i Aarhus og Kolding. Ricoh Danmark har desuden eget landsdækkende servicenetværk, samt en række specialiserede partnere over hele landet.


Læs mere på www.ricoh.dk

Kontaktoplysninger:
Ricoh Danmark A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
Tlf.: 70 10 67 68
www.ricoh.dk
Søren Steendahl,

Country Manager 

Tlf.: 29 29 61 91

E-mail: soren.steendahl@ricoh.dk
Find os på Facebook: www.facebook.com/ricohdanmark
Find os på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Find os på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-danmark-a-s 
Find os på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope
Besøg Ricohs mediecenter på: www.ricoh.dk/nyheder-og-events/presserum