Ricoh øger printdynamik og -differentiering med neongul toner
Vallensbæk Strand, 15. november 2016 – Med Ricohs lancering af neongul toner i Europa får printudbydere nu mulighed for at producere endnu mere kreative og iøjnefaldende print.
Den neongule toner er den sidste nye farve til produktionsprinterne i Pro™ C7100X-serien, som i forvejen både understøtter klar og hvid toner. Den nye type toner vil dække den stigende efterspørgsel fra magasinbranchen, direct mail-markedet og emballageindustrien, hvor print skal adskille sig fra den øvrige mængde af tryk.

Ud over at udvide farveskalaen er toneren både velegnet til massive farveeffekter eller highlightende grafiske detaljer. Den kan desuden blandes med andre nuancer for at skabe en neon palet.
Toneren er reflekterende under UV-lys, hvilket vil udvide antallet af muligheder sammen med standard CMYK, hvid eller klar. Printudbydere kan derefter udvikle mere visuelt stimulerende kampagner med deres kunder og forstærke brugeroplevelsen.
“Den neongule farve vil hjælpe vores kunder med at skabe endnu mere slagkraftige og levende print i høj kvalitet," siger Jan Brændholt, Product & Business Manager for PP/PPS hos Ricoh Danmark. “Der er et stort marked for personaliseret print, og denne seneste tilføjelse til vores portefølje vil åbne op for en lang række nye muligheder."
“Hverdagens print, lige fra visitkort til brochurer og kataloger, vil nu nyde godt af et opfindsomt twist, da toneren giver mulighed for at lave personlige invitationer på helt nye måder."
Det femte trykværk med den neongule toner kan eftermonteres, hvilket betyder at eksisterende kunder kan udvide funktionaliteten i deres Ricoh Pro C7100X med denne nye farve.