Cookiepolitik

Ricoh anvender dataindsamlingsværktøjer som cookies for at give dig en bedre oplevelse, når du bruger vores website. Du kan læse om ændring af disse indstillinger og få yderligere information om cookies her.

Medarbejdere vil have mere uddannelse i teknologi

Digitale værktøjer fylder stadig mere på arbejdspladserne, og den teknologiske udvikling fortsætter. Samtidig viser en ny undersøgelse, at over to-tredjedele af alle medarbejdere i Europa ønsker sig, at deres arbejdsgiver tilbyder mere uddannelse i teknologi på arbejdspladsen, fordi den ofte kræver mere oplæring end den teknologi, vi bruger derhjemme.

Medarbejdere i europæiske virksomheder vil gerne gøre mere brug af innovativ teknologi, men oplever, at de ofte ikke har evnerne til at få fuldt udbytte af de digitale redskaber, viser en ny undersøgelse fra Ricoh Europe. Medarbejderne er vant til at benytte sig af masser af teknologi i privaten, og den private teknologi er næsten altid intuitiv, hvorimod den teknologi, vi benytter på arbejdspladsen kan kræve en egentlig oplæring for at give det fulde udbytte.

Knap 40 procent af undersøgelsens 3.600 respondenter angiver, at manglende evner er en barriere for at gøre ny teknologi brugbar. 67 procent ønsker mere fokus på uddannelse, mens kun 27 procent mener, at deres virksomhed uddanner i en passende grad. Det er der ifølge Søren Krogh-Nielsen, adm. direktør i Ricoh Danmark, en god grund til. 

– Digitalisering og øget produktivitet fylder rigtig meget hos danske og europæiske virksomheder. Kunstig intelligens og automatisering forandrer i høj grad den måde, vi arbejder på, og mangel på uddannelse kan virkelig reducere en virksomheds investeringsafkast på nye teknologiske løsninger. Du skal simpelthen tage udgangspunkt i den person, der skal bruge den nye teknologi. Generelt handler det om at hjælpe og tilskynde medarbejderne til at få maksimalt udbytte af nye teknologiske muligheder. Medarbejderne vil gerne, for de er vant til tekonologien fra smart-tvet og iphonen derhjemme. Derfor skal teknologien på arbejdspladsen være lige så nem at benytte, forklarer Søren Krogh-Nielsen.

Selv Office-pakken kan volde problemer
Ifølge undersøgelsen føler 34 procent sig for dårligt klædt på til at bruge selv almindelig software og hardware, som eksempelvis Office-pakken, multifunktionsprintere og endda pc’er – for da slet ikke at tale om komplekse teknologier, som eksempelvis automatisering af digitale processer.

Desuden viser undersøgelsen en bekymrende generationskløft. 70 procent er enige i, at yngre mennesker er bedre klædt på til at arbejde med ny teknologi – og som konsekvens frygter 33 procent, at de snart bliver arbejdsløse. 

– På trods af talrige artikler om robotter, der vil afløse menneskelig arbejdskraft, så ser Europas arbejdsstyrke stadig teknologi som et middel til at højne effektiviteten – og ikke som deres kommende afløser. Hvis virksomheder skal have succes med at høje effektiviteten gennem nye teknologier, så kræver det målrettet indsats, der starter med at motivere og inspirere den enkelte medarbejder og have medarbejderne med, når der skal investeres i nyt – teknologien skal passe til medarbejderne, siger Søren Krogh-Nielsen.  

Se mere på www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.

|Om Ricoh|

Ricoh styrker den digitale arbejdsplads ved at tilbyde nyskabende teknologier og tjenester, der giver mennesker mulighed for at arbejde smartere. Ricoh har været kendt for brancheførende innovation i mere end 80 år og er i dag en global leverandør af dokumenthåndteringsløsninger, IT services, kommercielle og industrielle printløsninger, digitalkameraer og industrielle produkter.

Ricoh-koncernen har hovedkontor i Tokyo og driver virksomhed i mere end 200 lande og regioner. I regnskabsåret, der sluttede den 31.marts 2017, havde Ricoh en samlet omsætning på 2.028 mia. JPY (ca. 18,2 mia. USD).
Ricoh Danmark A/S har hovedkontor i Vallensbæk Strand og filialer i Aarhus og Kolding. Ricoh Danmark har eget landsdækkende servicenetværk samt en række specialiserede partnere over hele landet.
Læs mere på www.ricoh.dk

Kontaktoplysninger:

Ricoh Danmark A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
Tlf.: 70 10 67 68
www.ricoh.dk

Søren Krogh-Nielsen,
Country Manager
Tlf.: 25 57 69 21
E-mail: soren.krogh-nielsen@ricoh.dk

Kristian Møllbach,
Marketing Manager
Tlf.: 25 57 69 34
E-mail: kristian.mollbach@ricoh.dk

Find os på Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Find os på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Find os på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-europe
Find os på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope
Besøg Ricohs mediecenter på: www.ricoh-europe.com/press