Covid-19 (Coronavirus)
17.06.2020

Opdateret: Erklæring om ny Coronavirus (COVID-19) 15. juni 2020

Opdateret: Erklæring om ny Coronavirus (COVID-19) 15. juni 2020

Første udgivelsesdato: 4. februar 2020

Aktuel statusdato: 24. marts 2020

Ricoh Company, Ltd. Informerer om den aktuelle status for Ricoh Groups coronavirus-respons, COVID-19.

28. januar 2020 - Ricoh Company Ltd. Etablerede et team til at håndtere Covid-19-viruskrisen. Ricoh følger retningslinjerne fra Verdenssundhedsorganisationen (WHO) og Ministeriet for Sundhed, Arbejde og Velfærd i Japan. 

Ricoh følger udviklingen af situationen region for region. Alle Ricoh-organisationer instrueres om at følge de handlingsplaner, der er fastlagt for vores medarbejderes og deres familiers sundhed og velvære, samt fortsat levering af ydelser, produkter og tjenester. Ricoh følger aktivt udviklingen i udbruddet af Covid-19 og vil træffe beslutninger baseret på selskabets politik beskrevet nedenfor.

Ricoh selskabspolitik

Følgende modforanstaltninger er blevet indført:

  1. Beskyt primært velfærd for alle ansatte og deres familier.
  2. Evaluér sociale konsekvenser løbende. Foranstaltninger til forebyggelse og / eller reduktion af omfanget af situationen.
  3. Gør vores yderste for kontinuerligt at levere den service og de produkter, som vores kunder efterspørger.
  4. Gør vores yderste for at opretholde forretning i de berørte områder. 
  5. Adressere indholdet af meddelelsen om "alvorlig pandemi", hvor den daglige forretning ikke kan fortsætte. Implementere planlægning for fortsættelse af driften.

Ricoh servicepersonale og lokalt personale

Vi arbejder aktivt for at undgå spredning af Covid-19 blandt vores servicemedarbejdere og lokalt personale, i vores arbejde for og med vores kunder. Ricoh har investeret betydelige ressourcer i at skabe en fleksibel infrastruktur, der understøtter vores evne til at tilpasse os forskellige arbejdsforhold. Vi vil gøre vores yderste for at fortsætte med at levere et højt serviceniveau til vores kunder i den periode, situationen udvikler sig.

Hvis jeres arbejdsplads pga. Covid19-restriktionerne ikke er bemandet fra den 9. december 2020 til 3. januar 2021, vil vi gerne have besked. Så undgår vi at sende tonere og teknikere forgæves. 

Teknikerbesøg sker i perioden kun efter aftale mellem jer og teknikeren. I tilfælde af, at teknikeren ikke kan få kontakt til jer, vil sagen blive lukket. Når I igen er tilbage på kontoret, vil vi gerne bede jer om at ringe til Ricoh Service for at oprette et nyt servicebesøg. 

Levering af reservedele

Ricoh har et betydeligt lager af reservedele til vores produkter. Vi har i øjeblikket ingen forsinkelser i leverancerne, og vi fortsætter med at overvåge situationen. Vi vil altid forsøge at minimere konsekvenserne for vores kunder og samtidig bevare vores medarbejderes sikkerhed og velfærd. 

Ricoh modtager fortsat daglige forsendelser af reservedele. Vi har også beredskabsplaner til at håndtere eventuelle mangler, hvis vores forsyningskæde påvirkes.

Levering af toner

Det meste af vores toner fremstilles i Japan og – transporteres via England i Europa. Vi modtager regelmæssigt nye forsyninger.

Rådgivning til kunder om rengøring af Ricoh udstyr

Ricohs udstyr ligner andet elektronisk udstyr på kontoret. Vi anbefaler, at du tørrer overflader med en antistatisk fnugfri klud. Overflader kan også tørres af med en samme fugtet med antibakteriel væske. Sprøjt IKKE direkte på overfladen, da væskegennemtrængning kan beskadige de indre komponenter!

Ricoh Group medarbejdere

Vores medarbejderes velfærd er af største vigtighed for os. Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at forhindre spredning af vira. Vi følger retningslinjerne fra de lokale myndigheder for at imødekomme sikkerheden for alle Ricoh-ansatte.

Vi overvåger konstant udviklingen af situationen. Skulle det ændre sig, opdaterer vi løbende ovenstående

Hvis du skulle have spørgsmål, bedes du kontakte Salgs- & marketingdirektør Søren Steendahl, soren.steendahl@ricoh.dk

Læs mere:  Coming back to work – gode råd fra Ricoh Danmark til vores kunder

|Om Ricoh|

Hos Ricoh styrker vi digitale arbejdspladser gennem innovative teknologier og tjenester, der gør det muligt for mennesker at arbejde smartere, uanset hvor de er. 

Ricoh er en førende leverandør af digitale tjenester, workflow- og dokumenthåndteringsløsninger samt kommercielle og industrielle printløsninger, der er designet til at understøtte digital transformation og optimere virksomhedens resultater.

Med hovedkvarter i Tokyo når Ricoh Group ud til kunder i ca. 200 lande og regioner, understøttet af viden, teknologier og organisatoriske evner og erfaringer, der er blevet næret gennem virksomhedens 85-årige historie. 

I regnskabsåret, der sluttede marts 2023, havde Ricoh Group en global omsætning på 2.134 milliarder yen (ca. 16 mia. USD). Det er Ricohs mission og vision at forstå og transformere måden, som mennesker arbejder på, så vi kan frigøre deres potentiale og kreativitet – og sammen realisere en bæredygtig fremtid. 

Ricoh Danmark A/S har hovedkontor i Vallensbæk Strand og filialer i Aarhus og Kolding. Ricoh Danmark har desuden eget landsdækkende servicenetværk, samt en række specialiserede partnere over hele landet.


Læs mere på www.ricoh.dk

Kontaktoplysninger:
Ricoh Danmark A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk Strand
Tlf.: 70 10 67 68
www.ricoh.dk
Søren Steendahl,

Country Manager 

Tlf.: 29 29 61 91

E-mail: soren.steendahl@ricoh.dk
Find os på Facebook: www.facebook.com/ricohdanmark
Find os på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Find os på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-danmark-a-s 
Find os på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope
Besøg Ricohs mediecenter på: www.ricoh.dk/nyheder-og-events/presserum