homeback to menu
Oversigt

Leading Change at Work

Teknologi forandrer den måde, vi arbejder på. Hos Ricoh sikrer vi, at forandringen er positiv for jeres teams og jeres virksomhed. Vi guider jer gennem hvert trin på vejen for at sikre en problemfri overgang til en fuldt digital arbejdsplads.
Se alle vores forretningsløsninger
seamless digital workspace experience
Digital arbejdsplads

Adgang overalt

Fremtiden er præget af hybride og on-the-go arbejdsformer. Ud fra vores holistiske tilgang designer, integrerer og understøtter vi jeres digitale arbejdsområder for at fremme jeres medarbejderes engagement og hjælpe jeres virksomhed med at nå et nyt niveau.
Se alle vores løsninger til den digitale arbejdsplads
Styring af forretningsprocesser

Synkroniseret til succes

Jeres medarbejdere behøver ikke længere at blive holdt tilbage af manuelle opgaver. Vi optimerer jeres forretningsprocesser, så de kan levere mere, med den rigtige teknologi, ekspertise og support til at strømline og forenkle processer på tværs af organisationen
Se alle vores løsninger til styring af forretningsprocesser
Cloud og infrastruktur

Cloud & clear

For at få fuldt udbytte af skyen, skal man have den rigtige køreplan og det rette team. Vi leverer cloud-løsninger og ekspertise, der gør jeres virksomhed mere agil, omkostningseffektiv og sikker, mens I jager den næste generation af innovation.
Se alle vores cloud- og infrastrukturløsninger
Cybersikkerhed

Slut med risky business

Internetaktiverede enheder skaber nye sårbarheder over for cyberangreb. Vi hjælper jer med at gå i offensiven mod cyberkriminalitet med intelligente løsninger og tjenester tilpasset jeres kerneforretning.
Se alle vores cybersikkerhedsløsninger
Digital oplevelse

En helt ny oplevelse

En god kundeoplevelse starter med en positiv medarbejderoplevelse. Vores højtuddannede team designer, bygger, implementerer og servicerer de løsninger, som du har brug for, for at kunne levere den bedste digitale oplevelse – både internt og eksternt!
Se alle vores løsninger til den digitale oplevelse
Produkter og hardware til kontor

Høj kvalitet og brugervenlighed

Ricoh er kendt for printere, kopimaskiner og multifunktionsprintere af høj kvalitet. Der er masser af valgmuligheder, når det kommer til hastighed, størrelse og funktioner. Vi hjælper jer med at finde den model og de funktionaliteter, der fungerer bedst til en given arbejdsgruppe, kontor eller klasseværelse.
Se alle vores produkter og hardware til kontor
Oversigt

En multifacetteret platform for service og support

Al den support til produkter og tjenester, I har brug for, på ét sted. Vi leverer support, rådgivning og løsninger til at holde jeres virksomhed kørende.
Få support
AV technology and management
Oversigt

Alt på et sted

Få alt at vide om vores erhvervsnyheder, produktinnovation og folk samt de arrangementer, vi afholder eller deltager i.
Hold dig informeret
News and events from Ricoh
Virksomheden

Hvem er vi og hvad beskæftiger vi os med

Hos Ricoh bestræber vi os på altid at lytte til vores kunder og levere innovative løsninger, produkter og tjenester, der passer til jeres virksomheds mål. Vi stræber efter at tilføje værdi til jeres tjenesteydelser og produkter. Vi tilpasser os skiftende forretningsklimaer.
Få mere at vide om Ricoh
Oversigt

Vi glæder os til at høre fra jer

Uanset om du har et spørgsmål om priser på vores løsninger eller produkter, har brug for hjælp til at administrere jeres konto eller allerede bruger vores produkter og har et supportspørgsmål, er vores team klar til at hjælpe.
Kontakt os
customer and employee engagement
Oversigt

Hjælp til at holde dig et skridt foran

Gå på opdagelse og læs vores nyeste indsigt om de vigtigste emner inden for forretningsløsninger.
Opdag den nyeste viden
Ricoh Insights - Overview

Mange små og mellemstore virksomheder har i øjeblikket den udfordring, at de har brug for digitale løsninger, men digitaliseringen i deres egen virksomhed endnu ikke er nået langt nok. I stedet for bare at prøve forskellige løsninger og tilgange bør virksomheder planlægge deres digitalisering ordentligt. De ønskede mål kan kun nås, når tingene er tænkt ordentligt igennem og professionelt planlagt og implementeret.

1. Har din virksomhed allerede en digital strategi?

Mangel på digitalisering fører blandt andet til langsommere processer, usikre beslutningsgrundlag og dermed økonomiske problemer. Derfor forsøger mange virksomheder at sætte fart på digitaliseringen. Ofte mislykkes de dog med implementeringen.

Det sker, fordi man skal finde et match mellem virksomheden, processerne og ofte også branchen. Uden en digital strategi der også tager højde for fremtidige behov, er det svært at gøre digitaliseringen til en succes.

Derfor er det vigtigt at finde den rette hjælp. En hjælp der kan være med til at understøtte udviklingen af en strategi og samtidig være med til at lave en god implementeringsplan. Der er nemlig mange ting at tage stilling til, når man planlægger.

2. Er der en implementeringsplan for din digitale strategi?

Det kræver erfaring og specialistviden at planlægge en god digital strategi. Der findes nemlig ikke en generel strategi, man bare kan benytte til enhver virksomhed. Tværtimod er det yderst vigtigt, at den digitale strategi bliver udviklet til individuelle behov.

Det betyder, at man først skal have et overblik over den nuværende status quo, så man kan forstå de procedurer og processer, der findes i en virksomhed og i samspil med forretningspartnere og leverandører. En digital strategi skal jo ikke kun fungere ift. interne processer, men også ift. udvekslinger med eksterne parter hvis det er muligt.

Sagt på en anden måde: Hvad er idéen med at vælge software, der dækker alle de interne behov, men som ikke har et interface, der er kompatibelt med leverandørerne, og som derfor ikke forbedrer de eksterne processer?

3. Opbevares dine dokumenter stadig i mapper, eller er de allerede digitale?

Hvis du vil implementere en digital strategi korrekt, skal du starte med de centrale punkter. Det drejer sig bl.a. om håndtering af dokumenter. Med de rigtige værktøjer er der et enormt potentiale for forbedring, særligt når det kommer til dokumenter og administration.

Checklist - How digital is your company? 2 - image
Dine dokumenter skal opbevares digitalt i stedet for i mapper

Moderne dokumenthåndtering er med til at forhindre, at viden bliver opbygget og bevaret i opdelte afdelinger. I stedet bliver al relevant information tilgængelig i virksomheden. Det betyder dog også, at den relevante information er nødt til at blive samlet i dokument- og informationshåndteringssystemet.

Derfor er det særlig vigtigt, at man også tager højde for dette fra start, så alle andre digitaliseringsområder kan tilpasses en given løsning. Dokumenthåndtering er på sin vis rygraden i en virksomheds digitalisering, mens alle andre programmer og løsninger repræsenterer kropsdele, der er forbundet med rygraden.

4. Er det muligt at få målrettet adgang til alle relevante dokumenter?

Men hvorfor er det så vigtigt med dokumenthåndtering? Forretningsbeslutninger skal ofte tages hurtigt, og det betyder, at beslutningstagerne har brug for hurtig adgang til information. Det nytter ikke noget, at man skal kæmpe sig igennem bunkevis af mapper. Det er heller ikke optimalt at få sine ansatte til at finde informationen, da de så ikke kan bruge tiden på det, de er ansat til.

Hvis den digitale strategi fra begyndelsen bygger på ordentlig dokumenthåndtering, kan man let finde e-mails, filer, noter og andre relevante data. Her kan man nemlig let søge på tags, datoer, navne eller andet indhold og få det optimale ud af systemet.

Uanset om det drejer sig om kundeinformation, salgs- eller produktionstal er al data i en digitaliseret virksomhed tilgængeligt hurtigt. Det betyder bl.a., at forretningsbeslutninger kan tages på baggrund af en database, der opdateres hver dag. Det gør virksomheden mere agil og giver et solidt forspring ift. konkurrenterne.

5. Er du allerede ved at implementere din digitale strategi optimalt?

Der er ofte langt fra planlægning til implementering. Specielt hvis en virksomhed kun sjældent har arbejdet med digitalisering og de fordele, det medfører.

Man er nødt til at lære, hvordan en digital strategi implementeres på den rigtige måde. Det er ikke nok bare at installere de ønskede softwareløsninger. De ansatte skal også oplæres, og man skal vænne sig til de nye procedurer og processer. I de fleste tilfælde kan det være en god idé at søge ekstern hjælp, ikke kun til planlægningen, men også implementeringen.

God planlægning er med til at sørge for, at de nye løsninger bliver implementeret korrekt. Og jo mere succes man har med implementeringen fra start, jo større økonomiske fordele kan det føre til.



Læs mere om dette emne i vores gratis e-bog ”Digital arbejdsplads på bare 90 dage”. I den viser vi dig præcis, hvordan du kan introducere digitale arbejdsprocesser på dit kontor.      Download e-bogen nu >