Persondataforordningen
Du har sikkert hørt jurister og konsulenter tale om EU’s persondataforordning, som træder i kraft maj 2018.
Den nye persondatalovgivning vil kræve omfattende ændringer i forhold til, hvordan de fleste virksomheder i dag håndterer deres data. Det er vigtigt, at du allerede nu får et overblik over, hvilke konkrete udfordringer og muligheder den nye persondatalovgivningen giver din virksomhed.
Ricoh inviterer dig til et individuelt møde, hvor vi vil have fokus på din virksomheds processer og hvilke digitale værktøjer du kan anvende for at sikre efterlevelse af kravene
På mødet vil vi gennemgå følgende punkter:
- Hvilke udfordringer kan du støde på i forbindelse med digitalisering af dine systemer og processer
- Hvilke 4 trin du kan iværksætte for at få overblik
- Hvor du bør sætte ind for at have styr på dokumenter og filer
- Gennemgang af digitale værktøjer til løsning af udfordringerne
- Lægge en plan for hvordan du kommer igang
Fakta omkring Persondataforordningen
"Internationale undersøgelser viser, at 50% af persondata befinder sig i dokumenter og elektroniske filer. Langt hovedparten af virksomheder har deres opmærksomhed rettet mod datasæt i IT-systemer og overser dermed behandlingen af enorme mængder persondata". "Bødeniveauet er strammet kraftigt op i persondataforordningen. Hvis der ikke er orden i eget hus, kan bøderne ende på 4% af den globale omsætning – dog højst 20 mio. euro. Hertil kommer, at personer, som lider skade/tab, derudover kan sagsøge virksomheden".