What are smart lockers

Hvad er Smart Lockers, og hvorfor har jeres hybride arbejdsplads brug for dem?

image

Med udbredelsen af hybridarbejde i dag arbejder jeres teams både hjemmefra og på kontoret på forskellige tidspunkter. Denne fleksibilitet kræver effektive digitale løsninger for at maksimere medarbejdernes produktivitet, og til det har I brug for intelligent håndtering af fysiske aktiver. 

Uanset om det drejer sig om en ny bærbar til marketingchefen eller distribution af håndholdte scannere på lageret, kan det være svært at skaffe medarbejderne de nødvendige værktøjer, hvis de rigtige personer ikke er til stede på det rigtige tidspunkt. Det er her, Smart Lockers kommer ind i billedet. 

Tænk på pakkeboksene ved dit lokale supermarked – dette er en lignende løsning. En samling af selvbetjente skabe, så medarbejderne kan aflevere og hente enheder, post og pakker på en nem og sikker måde. 

Med Smart Lockers kan I skabe en mere smidig, automatiseret og robust arbejdsplads, der understøtter hybridarbejde og giver medarbejderne adgang til vigtige aktiver døgnet rundt.

Hvad er Smart Lockers? 

Et Smart Locker er en avanceret elektronisk opbevaringsløsning, der er designet til at opbevare, administrere og distribuere aktiver sikkert og effektivt. Fra indgående post og pakker til levering af værdifulde enheder eller udstyr til de rette medarbejdere – vores Smart Lockers kan uden problemer integreres i jeres digitale arbejdsgange. 

Arbejdspladser – fra kontor til lager – har brug for sikker opbevaring og styring af fysiske aktiver, mere effektive arbejdsgange, fuld sporing og omfattende rapporteringsfunktioner. Medarbejderne nyder godt af en forbedret brugeroplevelse med døgnåben selvbetjeningsadgang.

Hvordan fungerer Smart Lockers? 

Smart Lockers administreres centralt fra vores førende cloudbaserede software med fuld synlighed og løbende rapportering. API-integration gør det muligt for jeres IT- eller driftsteam at forbinde løsningen med tredjepartssoftware, fx ServiceNow.

Skabe kan tildeles efter forskellige krav til administration af aktiver, fx udlevering af bærbare computere til nye medarbejdere. Notifikationer og advarsler kan konfigureres for afhentning eller aflevering, og det er muligt at se, hvem der har haft adgang til hvilket skab hvornår.

Løsningen er nøglefri, og skabene er udstyret med en touchscreen eller en ID-kortlæser. Når en bruger får tildelt et skab, modtager de oplysningerne via e-mail. De skal blot scanne eller indtaste en unik kode for at få adgang til det rigtige skab og hente, aflevere eller bytte indholdet.

Hvad er fordelene ved Smart Lockers?

Uanset om du styrer et lager eller et IT-team, vil Smart Lockers være nyttige.

1. Sikker adgang og afhentning: Enheder, fortrolig post, pakker og andre aktiver kan kun afhentes af den tiltænkte person. 

2. Synlighed og sporing af aktiver: Et digitalt revisonsspor giver fuld synlighed: hvor er aktivet, og hvem har adgang til det.

3. Værktøjet til opgaven: Få projektorer, nye bærbare eller andre vigtige enheder leveret hurtigt, så teamet kan fokusere på det, de er bedst til.

4. Klar til brug:Enhederne er altid opladet takket være indbyggede opladningsstik.

5. Nem integration: Det er nemt at forbinde vores software med jeres eksisterende systemer og processer til administration og overvågning. 

6. Færre skader på og tab af aktiver: Løbende rapportering om, hvem der bruger hvad, hvor, hvornår og hvor længe, holder brugerne ansvarlige for at passe på virksomhedens enheder. 

7. Praktisk placering: Rækker af Smart Lockers kan placeres praktiske steder på lager eller kontor for maksimal effektivitet. 

8. Bedre brugeroplevelse: Med en komplet selvbetjeningsløsning kan medarbejderne få adgang til udstyr og forbrugsvarer døgnet rundt. 

SmartLockers Benefits
Trimble Mobile Logo

Det lykkedes Trimble at sætte en stopper for beskadigelser og tab af enheder i deres distributionscenter. Nu sparer virksomheden 7000 euros om året takket være implementeringen af Ricoh Smart Lockers.

Hvem kan få glæde af Smart Lockers? 

Der er mange anvendelsesmuligheder for Smart Lockers. Vi ser især, at kontorer og lagerbygninger har store driftsmæssige fordele. Smart Lockers kan tilpasses, så de opfylder jeres behov og automatiserer ineffektive distributionsprocesser. 

1. Smart Lockers til kontoret

Smart Lockers til kontoret giver jer en moderne selvbetjeningsløsning, der understøtter de unikke behov omkring hybridarbejde. En undersøgelse fra IDC har vist, at 88% af virksomhederne har foretaget eller planlægger investeringer for at opdatere fysiske rum, så de bliver mere egnede til fleksible arbejdsmodeller. Smart Lockers er en vigtig løsning til dette formål — de kan reducere tidsforbruget til udlevering/modtagelse af IT-udstyr med op til 80%. 

“Under coronakrisen blev Ricohs Smart Locker-løsningen et altafgørende værktøj til at beskytte Coventry City Councils medarbejdere og gøre det muligt for dem at servicere borgerne. Uden dette værktøj tvivler jeg på, at vi ville have kunnet gennemføre så effektive tiltag for at holde afstand.”Gary Griffiths, leder af IKT-teamet, Coventry Kommune

Beregn effekten af Smart Lockers på jeres IT-administration.

Bliver jeres IT-team overbebyrdet af manuel udlevering og sporing af udstyr? Ricoh Smart Lockers strømliner administrationen af IT-aktiver med sikker, nøglefri adgang og løbende sporing af lagerbeholdningen. Brug voresgratis IT-beregner for at se, hvor meget I kan spare med en smartere løsning.

A boy with a calculator an a Ricoh Smart locker behind

2. Smart Lockers til lagerbygninger

Smart Lockers til logistik og lager hjælper med at øge medarbejdernes produktivitet for at imødekomme og opfylde den øgede globale efterspørgsel. Håndholdte terminaler er forretningskritiske enheder, og Smart Lockers eliminerer forsinkelserne og ineffektiviteten i forbindelse meddistributionen af dem med op til 68,5%.

"Ved at bruge Ricoh Smart Lockers til aktivstyring har vi fået en robust løsning til opbevaring af vores scannere. Vi kan spore vores scannere og opbevare dem sikkert, hvilket sparer værdifuld tid og forbedrer vores driftseffektivitet."Simon Hooglugt, General Manager, DHL Supply Chain

Hvorfor vælge Ricoh Smart Lockers? 

Vores skabe har høje sikkerhedsstandarder og enkel bruger- og administrationsfunktionalitet. Desuden er der lagt vægt på æstetikken, så enhederne ikke ser malplacerede ud i jeres lokaler.

Med 4.800 certificerede serviceteknikere, 25.000 installerede skabe (dvs. 1,3 millioner låger) og 150 installationer hver uge i hele Europa kan I trygt stole på Ricohs erfaring. 

Vores end-to-end-service, fra undersøgelser på stedet til løbende support, sikrer problemfri integration i jeres eksisterende digitale infrastruktur. Ricoh Smart Lockers er designet til nutidens og fremtidens arbejdspladser og tilbyder ikke bare opbevaring, men forbedrer arbejdsgange, strømliner processer og leverer varig værdi til organisationer i mange forskellige brancher. 

Harald List

Harald List

Director EMEA Strategic Portfolio | Workplace Experience Solutions

Kontakt os

Tal med en Ricoh-ekspert

Forny jeres arbejdsplads med Ricohs forretningsløsninger.

Øg effektiviteten, reducér omkostningerne, og sæt turbo på jeres rejse mod digital transformation. 

Kontakt os